معاون اقتصادی وزارت اقتصاد اعلام کرد:

اجرای کالابرگ الکترونیکی همچنان در مرحله آزمایشی | اجرای سراسری منوط به کسب نتیجه مثبت است

معاون اقتصادی وزارت اقتصاد با اشاره به اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: چنانچه اجرای آزمایشی طرح نتیجه مثبتی داشته باشد، دولت در سطح گسترده کالابرگ الکترونیکی را اجرا می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، در زمان تنظیم لایحه بودجه ۱۴۰۱، زمانی که دولت سیزدهم بر حذف ارز ترجیحی کالاهای اساسی اصرار داشت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک شرط برای این موضوع قرار دادند. شرط نمایندگان عرضه کالاهای مشمول با کالابرگ الکترونیکی و با قیمت‌ها شهریور ۱۴۰۰ بود.

بر اساس تصمیم دولت، مقرر شد طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت آزمایشی اجرا شود و نتیجه طرح به اطلاع ستاد اقتصادی دولت برسد تا در این باره تصمیم لازم اتخاذ شود.

حال با گذشت چهار ماه از اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و پرداخت یارانه نقدی به دهک‌های یکم تا نهم درآمدی و برچیده شدن صف‌ها، بسیاری از افراد جامعه ترجیح می‌دهند یارانه را نقدی دریافت کنند تا اینکه برای دریافت کالا در صف‌های منتظر بمانند.

«هادی سبحانیان» معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص سرانجام طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمهیدات لازم را در این مورد اندیشیده است و آمادگی لازم برای این موضوع وجود دارد.

وی افزود: به دلیل حساسیت موضوع مقرر شد که ابتدا به صورت آزمایشی برای برخی گروه‌های خاص در کشور اجرا شود.

سبحانیان تصریح کرد: با در نظر گرفتن تمام جوانب اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیکی چنانچه نتیجه مثبتی حاصل داشت، دولت در سطح گسترده‌ای انجام می‌دهد.

Share