رییس سازمان اورژانس کشور؛

۱۰۰ میلیارد تومان در اغتشاشات اخیر به اورژانس کشور خسارت وارد شد

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: ۸۵ دستگاه آمبولانس در اغتشاشات اخیر تخریب شد که خارج شدن این تعداد ناوگان، یکهزار میلیارد ریال به حوزه امداد و درمان خسارت وارد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، جعفر میعادفر روز شنبه در همایش پدافند غیرعامل در نظام سلامت در شهرستان اسفراین خراسان شمالی اظهارداشت: همچنین در اغتشاشات اخیر ۱۰ نفر از نیروهای اورژانس مورد حمله اغتشاشگران قرار گرفتند و مصدوم شدند.

وی خدشه دار کردن اعتماد بین اورژانس و مردم را از اهداف اصلی دشمنان دانست و تصریح کرد: سالانه پنج میلیون ماموریت اورژانسی توسط نیروهای امدادی این نهاد انجام می‌شود که چهار میلیون آن ماموریت‌های مردمی است.

رییس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: نیروهای اورژانس در مواقع نیاز بدون وقفه در محل حادثه حاضر و خدمت‌رسانی می‌کنند که این نشان از اعتماد شهروندان به اورژانس است در حالی که دشمنان سعی دارند تا این اعتماد را خدشه دار کنند.

وی با تاکید بر آموزش شهروندان یادآور شد: باید در حوزه پدافند بسیار جدی و با برنامه ریزی‌های دقیق عمل کنیم و آموزش‌های لازم به شهروندان ارایه شود و نباید با غفلت درگیر کارهای روزمره شویم.

میعادفر افزود: هر چه از درون نظام، خود را در برابر آسیب‌های دشمن مقاوم کنیم، آسیب‌پذیری جامعه کمتر می‌شود و شهروندان نیز کمتر زیان خواهند دید.

وی تصریح کرد: در این راستا در کنار سیاست‌های سازمان پدافند غیرعامل برای مقابله آسیب‌های دشمن باید حوزه علوم پزشکی و بهداشت و سلامت نیز برنامه پنج‌ساله تدوین کند تا شاهد افزایش امنیت و پایداری ملی و تسهیل فرآیند مدیریت بحران باشیم.

رییس اورژانس کشور شامگاه جمعه در سفر به خراسان شمالی از بخش اورژانس بیمارستان امام علی (ع) و پایگاه شماره یک اورژانس بجنورد بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات این پایگاه‌ها قرار گرفت.

جعفر میعادفر در این بازدید ۲ دستگاه شوک خودکار آی‌ای دی (AED) به اورژانس خراسان شمالی اهدا و دستور تامین یک دستگاه موتورسیکلت اورژانس را صادر کرد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارد و این استان دارای نقاط سخت‌گذر کوهستانی است و از نظر حادثه‌خیزی نیز، به ویژه سیل و زلزله در شمار ۱۰ استان نخست کشور است.

اکنون ۴۷ پایگاه امداد و نجات در خراسان استان فعال است.

Share