مدیر صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال:

AFC تا ماه آینده درباره رفع تعلیق باشگاه‌های ایرانی پاسخ می‌دهد

مصطفی زارعی، مدیر صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در خصوص بحث تعلیق باشگاه‌ها از لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، مصطفی زارعی، مدیر صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در خصوص رفع تعلیق از لیگ قهرمانان اظهار کرد: حدود ۵۰ روز پیش با برنامه شما صحبت کردیم و یک هفته بعد تمام مدارک را برای AFC ارسال کردیم. هفته گذشته هم پیگیری کردیم به ما قول تسریع در بررسی مدارک را دادند.

زارعی بیان کرد: ما باید ثابت کنیم استانداردهای لازم را داریم. حسن نیت از سمت ما باید اثبات شود. ارتباط خوبی هم شکل گرفته است. سمیناری در مالزی هفته آینده می‌روم و رایزنی بیشتری خواهیم کرد. تا یک ماه آینده حتما به ما جواب می‌دهند.

مدیر صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با برنامه «صبح و ورزش» رادیو ورزش در مورد گرفتن مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها تصریح کرد: ما چندین سال است صحبت از حرفه‌ای شدن می‌زنیم اما نقصان داریم. به فدراسیون فوتبال پیشنهاد دادیم که مجوز ملی و استانداردهایی را تعریف و مشکلات را با برنامه‌ریزی رفع کنیم.

وی در زمینه معیارهای باشگاه حرفه‌ای گفت: بر اساس معیارهای ورزشی، باشگاه‌ها باید آکادمی داشته و برنامه‌های توسعه مشخص باشد. معیار پرسنلی می‌گوید باید پرسنل صاحب صلاحیت باشد و مدیرعامل و اعضا مشخص شود.

وی افزود: ما در این مسیر به باشگاه‌ها کمک می‌کنیم. رویکرد باشگاه‌ها نسبت به سال گذشته بسیار تغییر کرده است. جلسات ۴-۵ساعته با هم داشتیم تا به صدور مجوز برسیم. ما در کنار باشگاه‌ها کمک می‌کنیم تا بر اساس واقعیت‌ها تصمیم بگیریم.

زارعی گفت: معیار بعدی معیار زیرساختی است و به استانداردهای ورزشگاه بازمی‌گردد. ایمنی و امنیت، رختکن و نیمکت، وضعیت چمن و… دغدغه همه بحث صدور مجوز است. نباید اجازه دهیم این اتفاق دوباره تکرار شود. ورزشگاه آزادی مشکلاتی دارد که با استانداردها فاصله داشته و همه باید تلاش کنیم.

وی در پایان درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس گفت: با اقداماتی که انجام می‌شود به امید خدا مشکلی نخواهیم داشت.

Share