طی یک مراسم تشریفاتی؛

چارلز سوم رسما به عنوان پادشاه جدید بریتانیا معرفی شد

چارلز، فرزند ارشد الیزابت طی مراسم تشریفاتی در کاخ تاریخی سنت جیمز لندن، رسما از سوی شورای الحاق به عنوان پادشاه انگلیس معرفی شد. او لقب «چارلز سوم» را برای خود انتخاب کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از یورونیوز؛ شورای جلوس یا انتقال سلطنت در بریتانیا صبح روز شنبه طی مراسمی که برای نخستین بار به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی پخش شد چارلز سوم را رسما به عنوان پادشاه جدید بریتانیا معرفی کرد.

این شورا جمعی از نخست وزیران پیشین، نمایندگان بلند پایه پارلمان فعلی و سابق پارلمان و مجلس اعیان، مسئولان ارشد دولت و سفیران کشورهای مشترک‌المنافع و نیز دیگر صاحب‌منصبان شهری و دولتی و صنفی را در خود جای داده است.

بیانیه رسمی اعلام پادشاهی چارلز سوم پس از به صدا درآمدن شیپورها و شلیک توپ از سه نقطه مختلف از بالکن کاخ سن جیمز خوانده خواهد شد.

چارلز دیروز در نخستین سخنرانی عمومی خود که از رسانه‌های انگلیس پخش شد گفت، از مرگ مادرش عمیقاً غمگین است و قول می‌دهد که به خدمات مادام‌العمر خود به ملت ادامه دهد.

او در روزهای آینده به‌عنوان حاکم جدید انگلیس راهی اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی خواهد شد تا با مقامات محلی این مناطق دیدار کند.

Share