یک وکیل دادگستری؛

قرارداد ننگین ویلموتس درخواست وزیر سابق بود | مهدی تاج گزینه مناسبی است

یک وکیل دادگستری گفت: مهدی تاج نسبت به شایستگانی که در فوتبال هستند اما به دلایل مختلف محروم از حضور در چنین رقابتی هستند اصلح و شایسته تر از همه نیست اما نسبت به مدیرانی که فعلا هستند و توان حضور در رقابت را داشتند، گزینه مناسبی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عباس موسوی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص  ادعاهای تاج درباره قرارداد ویلموتس با وجود محکومیت بیش از سه میلیون یورویی ایران گفت: همانطور که در مصاحبه ای در برنامه شبکه ورزش در دو سال  پیش داشتم و آن زمان آقای تاج ریاست فدراسیون را برعهده داشت، گفتم که این قرارداد، یکی از ننگین ترین قراردادهایی است که در تاریخ فوتبال و حتی تاریخ ورزش تمدید شده است.از این جهت که حدود ۵۰ درصد از آن مبلغ محکوم به، به موجب رای کمیته تعیین وضعیت با اعتراض در دادگاه تعدیل شده، دستاورد بزرگی است. ما در تاریخ فوتبال پیرامون مناقشه هایی که با مربیان و بازیکنان خارجی داشتیم تعدیل محکوم به تا این مبلغ را نداشتیم؛لذا  قرارداد نادرستی بود که تنظیم شد.

وی افزود: این قرارداد مسئولیت های مدنی در پی دارد و بیشتر برای شخص وزیر سابق که عامل اصلی برکناری آقای کی روش بود، است. آن موقع آقای تاج به لحاظ برخی ملاحظات کاری از بیان این مطلب اجتناب می کردند اما الان من به عنوان شهروند می گویم نه به عنوان یک قاضی فدراسیون فوتبال که توقع از آقای تاج این است که به صراحت اعلام کنند که هیچ تمایلی خودشان و هیات رییسه فدراسیون وقت در برکناری آقای کی روش نداشتند. جریان اسفناک آقای مارک ویلموتس به فوتبال و قرارداد ننگین حاصل اعمال فشار و خواست وزیر وقت ورزش بوده و ایشان به موجب اصول کلی حقوقی و قاعده لاضرر و لاضرار و ماده ۱۱ قانون مسئولیت مدنی، مسئولیت شرعی و قانونی و اخلاقی برای تامین این محکوم به را دارد و پرداخت محکوم به براساس دادگاه بین المللی ورزش به لحاظ اینکه مقصر این اتفاق خود وزیر سابق ورزش بوده است، می باشد.

این وکیل دادگستری درباره انتخاب تاج به عنوان رییس فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به داشته های فعلی و سه کاندیدی که کاندیدا بودند انتخاب ایشان را مناسب و بهتر می دانم، به لحاظ اینکه تجربه کافی دارد و از گذشته ها آموخته  و اشتباهاتی که در گذشته رخ داده قطعا برایش پندآموز است. از حیث نظم کاری و اشراف بر امور بین تاج و میرشاد ماجدی و عزیزمحمدی هیچ شباهتی وجود ندارد و آن دو عزیز به رغم اینکه انسان های محترمی هستند اما از لحاظ فاکتورها و معیارهای مدیریت در فدراسیون فوتبال تاب برابری با مهدی تاج را ندارند.

موسوی تصریح کرد: مهدی تاج نسبت به شایستگانی که در فوتبال هستند اما به دلایل مختلف محروم از حضور در چنین رقابتی هستند اصلح و شایسته تر از همه نیست اما نسبت به مدیرانی که فعلا هستند و توان حضور در رقابت را داشتند، گزینه مناسبی است. به لحاظ اینکه  ۱۲ سال با فدراسیون فوتبال همکاری دارم  و در طول این همکاری به عنوان قاضی بی طرف فعالیت می کردم و ستایشگر مدیران فدراسیون نبودم؛  تلاش می کنم همکاری ام را خاتمه دهم اما بنا به دلایلی اگر بخواهم همکاری داشته باشم همکاری من به اقتضای کار قضایی است و هیچ وقت ستایشگر آقایان نیستم.

وی گفت: صرف مفتوح بودن پرونده مانع  از حضور و رقابت یک شخص در چنین انتخاباتی و محرومیت از حقوق مدنی نخواهد بود. به راحتی می شود علیه اشخاص طرح دعوا کرد و زمانی می شود به پرونده قضایی استناد کرد که آن پرونده منجر به حکم قطعی محکومیت شده باشد. هیچ حکم محکومیت حتی غیرقطعی علیه مهدی تاج تاکنون صادر نشده است و اینها بداخلاقی هایی بوده است که  در انتخابات از سوی طرفداران برخی کاندیداها صورت گرفته و کار  ناپسندی بوده است و هیچ یک از این سه نفر حکم محکومیت قطعی کیفری ندارند و برای حضور در این رقابت منعی نداشتند.

این قاضی بازنشسته دیوان عالی درباره اتفاق برهم خوردن انتخابات امروز گفت: این اتفاق، کار بسیار زشتی بود  و با حضور عقلا و تصمیم به جای  فدراسیون فوتبال  ناکام ماند و انتخابات برگزار شد و جامعه ورزشی فوتبال و دوستداران فوتبال اشراف یافتند که رای قاطع به سمت چه کسی است که باید  از این تلاش تحسین آمیز و اقدام به موقع فدراسیون فوتبال سپاسگزاری کرد.

موسوی در پایان اظهار امیدواری کرد که با درایت تاج و تجربیات گذشته و همدلی و مودت، فوتبال ما روزهای خوشی را ببیند.

Share