در جلسه آنلاین هماهنگی اقدامات بمنظور کاهش پیک مطرح شد؛

فرصت ۱۵ روزه مشترکان خانگی برای بهره‌مندی از مشوق‌های مدیریت مصرف

پیرپیران با بیان اینکه نباید با تصور اتمام فصل پیک، از پایش شبکه غافل شد، تصریح کرد: نیروگاه‌ها، شبکه‌های انتقال و فوق توزیع و شبکه‌های توزیع به طور مداوم از ابتدای فصل گرم تحت فشار مصرف شدیدی بوده و به همین دلیل باید همچنان دقت در مصارف و بهره برداری تاسیسات باید مد نظر قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، طی جلسه‌ای با حضور حمیدرضا پیرپیران معاون هماهنگی توزیع توانیر و تعدادی از شرکت‌های توزیع کشور، روند تداوم برنامه‌های مدیریت بار تا پایان فصل گرم مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست پیرپیران با اشاره به ضرورت تداوم همکاری‌ها به ویژه در بخش اداری، خاطرنشان کرد: به دلیل تداوم گرمای هوا در اکثر نقاط کشور و به ویژه مناطق جنوبی و مرکزی، ادامه همکاری‌ها در سراسر کشور ضروری است.

پیرپیران همچنین با بیان اینکه نباید با تصور اتمام فصل پیک، از پایش شبکه غافل شد، تصریح کرد: نیروگاه‌ها، شبکه‌های انتقال و فوق توزیع و شبکه‌های توزیع به طور مداوم از ابتدای فصل گرم تحت فشار مصرف شدیدی بوده و به همین دلیل باید همچنان دقت در مصارف و بهره برداری تاسیسات باید مد نظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر در مدار بودن دیزل ژنراتورها در سراسر کشور گفت: از فردا در صورت نیاز، کشاورزان به صورت محدود همکاری خواهند داشت.

معاون هماهنگی توزیع توانیر همچنین به فرصت مشترکان خانگی در استفاده از مشوق‌ها نیز اشاره کرد و گفت: براساس قانون، مشترکان بخش خانگی تنها تا پایان شهریور ماه فرصت بهره گیری از مشوق‌ها را دارند و حتی می‌توانند. در این فرصت ۱۵ روزه، با کاهش مصارف خود و رساندن آن به زیر الگو، به میزان خوبی از صنعت برق طلبکار شوند.

همچنین در این جلسه محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل توزیع برق گیلان اظهار داشت: برای گذر از پیک جاری هوشمندسازی مشترکان و قابلیت کنترل پذیری، انعقاد تفاهم‌نامه با مشترکان صنعتی و کشاورزی، بکارگیری حداکثری مشترکان خود تامین، دیزل ژنراتورها و همچنین فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف و صرفه‌جویی برای تمام مشترکان با حداکثر توان و جدیت در سطح استان درحال اجرا است.

گفتنی است این نشست‌ها از ابتدای سال بصورت جاری و هفتگی با حضور مدیران ارشد صنعت برق و شرکت‌های صنعت برق کشور بمنظور برنامه ریزی و اقدام برای گذر موفق از پیک فصل گرم در حال برگزاری است.

Share