وزیر کشور:

علت فوت “مهسا امینی” به مخص مشخص شدن علت به اطلاع مردم خواهد رسید

احمد وحیدی وزیر کشور اعلام کرد که علت فوت مهسا امینی به محض مشخص شدن علت آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ساعتی پس از اعلام خبر فوت “مهسا امینی”  احمد وحیدی که از سوی رییس جمهور ماموریت یافته تا علت حادثه پیش آمده برای خانم مهسا امینی را پیگیری کند، عصر جمعه در گفت گویی اظهار داشت: موضوع از سه طریق در دست بررسی است. نخست وزارت بهداشت و پزشکی قانونی در حال بررسی علت فوت این خانم هستند.

وی اظهار داشت: از فراجا خواسته شده است دلایلی که موجب حادثه شد را جمع آوری کنند.

وزیر کشور ادامه داد: همچنین از معاون امنیتی هم خواستیم که روی این موضوع نظارت کند.

وحیدی اطمینان داد که موضوع در اسرع وقت رسیدگی و دلایل وقوع حادثه به اطلاع رییس جمهور و مردم می‌رسد.

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که در سفر ازبکستان به سر می‌برد، پیرو انتشار اخباری درباره اتفاقات رخ داده برای یک خانم جوان، به وزیر کشور دستور داد، علت و جزئیات حادثه را با فوریت و دقت به صورت ویژه بررسی و نتیجه را گزارش کند.

بر این اساس احمد وحیدی نیز به معاون امنیتی انتظامی این وزارتخامه ماموریت داد که موضوع را با فوریت مورد بررسی قرار دهد.

وزیر کشور خطاب به سید مجید میراحمدی تاکید کرد: با توجه به دستور رییس جمهوری در خصوص حادثه پدید آمده برای خانم مهسا امینی، علت حادثه را با فوریت و دقت به صورت ویژه بررسی و نتیجه را به اینجانب گزارش کنید.

مهسا امینی دختر ۲۲ساله‌ای بود که چهارشنبه هفته جاری از سوی نیروهای گشت ارشاد بازداشت شد. به دنبال آن اعلام شد وی همان روز دستگیری در بازداشتگاه وزرای تهران سکته کرده وی که در حالت کما در بیمارستان کسری بستری بود بعد از ظهر امروز (جمعه) درگذشت.

پلیس تهران نیز روز پنج شنبه سکته قلبی مهسا امینی پس از دستگیری توسط یکی از گشت‌های پلیس را تائید کرد و توضیح داد: «خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که ناگهان در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچارعارضه قلبی شد.»

Share