راهکارهای عملی برای مقابله با گرد و خاک

پنجره یو پی وی سی اگر دارای پروفیل‌هایی با کیفیت بالا و همچین یراق‌آلات با کیفیت باشد از ورود گرد و غبار به راحتی جلوگیری می‌کند.

گردگیری و تمیز کردن گرد و غبار از لوازم و سطوح خانه یکی از دغدغه‌های اساسی و  از سخت‌ترین کارهای منزل است. تمیز کردن هر روزه گرد و غبار از سطوح مختلف کاری طاقت فرساست و در عین حال ممکن است موجب آلرژی در افراد شود. زدودن گرد و غبار از خانه نه تنها به نظافت و تمیزی منزل ارتباط دارد بلکه با سلامتی افراد نیز رابطه مستقیم دارد مخصوصا اگر در خانه کودک یا  فرد دارای آلرژی یا بیماری‌های تنفسی دارید باید به خوبی از اهمیت و سختی آن آگاهی داشته باشید.

از آنجایی که نظافت هر روز گرد و غبار کار دشواری است بنابراین برای حل این مشکل در ابتدا باید با بررسی عوامل مختلف و برطرف کردن نواقص برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به خانه اقدام کنید تا مجبور نباشید هر روز برای گردگیری اقدام کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا راه‌های جلوگیری از ورود گرد و غبار را با هم بررسی کنیم.

راه‌های جلوگیری از ورود گرد و غبار به خانه

عوامل مختلفی می‌تواند موجب ورود گرد و غبار به خانه شود شما در ابتدا باید بررسی کنید که کدام نقاط منزل شما دارای درز‌هایی است که ورود گرد و غبار را تسهیل می‌کند و با پوشاندن این درز‌ها تا حدود زیادی در جلوگیری از ورود گرد و غبار به خانه موفق خواهید بود. در اکثر موافق درز بین در و یا پنجره باعث عبور بیشترین میزان گرد و غبار می ‍شود.

ایجاد تهویه مناسب

یکی از عوامل وجود گرد و خاک زیاد تهویه نامناسب فضاست. مکان‌هایی که محیط بسته‌ای دارند بیشتر دچار گرد و غبار می‌شوند بنابراین در قدم اول برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به خانه از تهویه مناسب خانه اطمینان حاصل کنید. استفاده از دستگاه تهویه هوا می‌تواند به شما در این امر یاری برساند.

بستن پنجره‌ها در روزهای بادی و طوفانی برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به خانه

در روزهایی که هوا طوفانی است یا باد شدید می‌وزد باز بودن پنجره باعث ورود میزان زیادی گرد و غبار به منزل می‌شود پس در چنین زمان‌هایی از بسته بودن در و پنجره اطمینان حاصل کنید. هرچند باید بدانید پنجره‌های قدیمی که درزهای زیادی دارند حتی در هنگام بسته بودن نیز در جلوگیری از ورود گرد و غبار به خانه به درستی عمل نمی‌کنند.

استفاده از پادری و عوض کردن محل جاکفشی

کفش‌ها گرد و غبار زیادی با خود به همراه دارند و ورود با کفش به منزل می‌تواند گرد و غبار را وارد خانه کند بنابراین حتما در مقابل در ورودی از پادری استفاده کنید تا گرد و غبار به منزل وارد نشود درضمن بهتر است برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به خانه جاکفشی و محل نگهداری کفش‌ها در فضای داخلی خانه نباشد.

بستن تمام درزها برای جلوگیری از ورود گرد و غبار

تمام فضای خانه را برای یافتن درزهای ورود گرد و غبار بررسی و آن‌ها را مسدود کنید. این درزها می‌تواند شامل کانال کولر و دریچه آن، درزهای کنار در و پنجره و .. باشد. بستن این درز‌ها تا میزان زیادی مشکل شما را برطرف می‌کند هرچند ممکن است پوشاندن درز در و پنجره کار دشواری باشد اما در ادامه راهکاری برای این مشکل نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

استفاده از پرده‌های ضخیم برای پنجره

استفاده از پرده‌های ضخیم برای پنجره‌ها به ویژه پنجره‌های بزرگ می‌تواند به جلوگیری از ورود گرد و غبار به خانه موثر باشد هرچند ممکن است استفاده از پرده ضخیم آن هم در تمام ساعات روز خوشایند نباشد.

استفاده از پنجره یو پی وی سی برای جلوگیری از ورود گرد و غبار

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم یکی از مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از ورود گرد و غبار به خانه بستن پنجره‌ها و پوشاندن درز‌های آن است اما این کار به راحتی ممکن نیست و دردسر‌های زیادی به همراه دارد مخصوصا اگر پنجره‌ها قدیمی باشند و باعث ورود حجم زیادی از گرد و غبار به خانه شوند. یکی از مهم‌ترین راهکارهای حل این مشکل استفاده پنجره یو پی وی سی است. پنجره‌ یو پی وی سی به طور کامل به شما در جلوگیری از ورود گرد و غبار به خانه می‌کند. این نوع پنجره‌های یو پی وی سی به شکلی طراحی و تولید می‌شوند که کوچکترین درز و راه نفوذی برای ورود گرد و غبار و یا هدررفت انرژی ندارند.

استفاده از در و پنجره یو پی وی سی در خانه میزان ورود گرد و غبار را به حداقل می‌رساند و دیگر نیاز به گردگیری هر روزه سطوح نیست. حتی اگر در نزدیکی منزل شما ساخت و ساز ساختمانی وجود داشته باشد با استفاده از پنجره یو پی وی سی گرد و غبار ساخت و ساز به هیچ عنوان وارد خانه نمی‌شود و از این بابت آسوده خاطر خواهید بود.

از آن جایی که در و پنجره یو پی وی سی در ابعاد و طرح‌های مختلف قابل سفارش است به راحتی می‌توانید متناسب با فضای خود از پنجره یو پی وی سی استفاده کنید. همچین در و پنجره یو پی وی سی بدون هیچ مشکل و دردسری قابل تعویض با پنجره‌های قدیمی است و به راحتی می‌توانید بدون هیچ بنایی یا تغییری پنجره یو پی وی سی را با پنجره قدیمی خود تعویض کنید.

پنجره یو پی وی سی چگونه از ورود گرد و غبار به خانه جلوگیری می‌کند؟

پنجره یو پی وی سی اگر دارای پروفیل‌هایی با کیفیت بالا و همچین یراق‌آلات با کیفیت باشد از ورود گرد و غبار به راحتی جلوگیری می‌کند. پنجره یو پی وی سی دارای لاستیک‌های درزبندی و آب‌بندی است که نقش مهمی در عایق بودن پنجره و جلوگیری از ورود گرد و غبار به خانه دارد.

البته باید در نظر داشته باشید کیفیت مناسب پنجره یو پی وی سی و همچنین نصب درست و رگلاژ اصولی پنجره در جلوگیری از ورود گرد و غبار و عایق بودن پنجره بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه شود بنابراین در انتخاب شرکتی که پنجره یو پی وی سی را از آن تهیه می‌کنید دقت کنید و از کیفیت ساخت و نصب پنجره یو پی وی سی اطمینان حاصل کنید تا از عملکرد مناسب پنجره یو پی وی سی بهره‌مند شوید.

Share