شناسایی ۷۷ هزار سند علمی از دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های جهان

دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و استاندار با نماینده ولی فقیه در گیلان

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نخستین برنامه از سفر به گیلان به همراه اسدالله عباسی استاندار صبح امروز (دوشنبه) با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نخستین برنامه از سفر به گیلان با همراهی استاندار با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد.

محمدعلی زلفی‌گل ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان و در مصلی رشت، با بیان اینکه باید از ظرفیت دانشجوبان نخبه در پیشبرد  اهداف جمهوری اسلامی بهره‌مند شویم، اظهار کرد: در کشور و حتی خارج از کشور دانشجویان نخبه بسیار زیادی وجود دارد که می‌توان از ظرفیت آنان در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کرد.

وی با اشاره به وجود ۷۷ هزار سند علمی از دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های جهان گفت: ۳۵ درصد این اسناد با مشارکت دانشگاه‌ها و اساتید خارجی انجام شده است.

وزیر علوم،  تحقیقات و فناوری با تأکید بر لزوم توجه به رشد علمی کشور در عرصه‌های مختلف بیان کرد: بر اساس آمار در دانشگاه‌های کشور سه میلیون و ۱۰۰ هزار دانشجو داریم که ۱۵۰ هزار نفر از این دانشجویان در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند.

زلفی‌گل یکی از اهداف وزارت علوم را رشد علمی کشور با بهره‌گیری از جامعه نخبگانب دانست و افزود: با توجه به انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری یکی از مهم‌ترین اهداف وزارت علوم استفاده از ظرفیت نخبگان کشور در عرصه‌های مختلف علمی است.

 

Share