تعطیلی واحدهای تولیدی و شرکت‌ها به‌دلیل بدهی بانکی تخلف است

خط‌ونشان وزیر اقتصاد برای بانک‌ها | حق ندارید به‌بهانه بدهی واحد تولیدی را تعطیل کنید

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تعطیلی واحدهای تولیدی و شرکت‌ها به‌دلیل بدهی بانکی تخلف است و باید طبق مقررات با این تخلف برخورد شود. بانک‌ها حق ندارند واحد تولیدی را به‌دلیل بدهی تعطیل کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از تسنیم، احسان خاندوزی شامگاه جمعه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌غربی که با حضور مدیران دستگاه‌های قضایی و اجرایی، فعالان بخش خصوصی و تعدادی از مقامات ارشد استانی در اتاق بازرگانی ارومیه تشکیل شد، اظهار داشت: حمایت از بخش تولید و اشتغال در کشور افزایش یافته و این امر جز با همکاری و همراهی قوای ۳گانه میسر نبوده است.

وی افزود: در راستای افزایش تعامل و ارتقای ارتباطات میان دولت و بخش خصوصی، باید بار اقتصادی روی دوش دولت را به بخش خصوصی انتقال دهیم تا فعالان این بخش بتوانند نقش خود را به‌درستی در جامعه ایفا کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: ما نیازمند مشارکت و همراهی بخش خصوصی برای عبور از وضعیت فعلی اقتصاد هستیم و در این مسیر تمام حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهیم، بخش خصوصی نیز باید در این مسیر همکاری و همراهی مناسبی داشته باشد.

وی ادامه داد: تقویت بخش خصوصی نیازمند برقراری و وضع مقررات مناسب، نظارت درست و نیز تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز است که در زمینه این موارد تمام حمایت‌های خود را انجام می‌دهیم و انتظارمان از بخش خصوصی نیز حضور پررنگ در میدان اقتصاد است.

خاندوزی تعطیلی واحدهای تولیدی به‌دلیل بدهی بانکی را مغایر قوانین دانست و تأکید کرد: تعطیلی واحدهای تولیدی و شرکت‌ها به‌دلیل بدهی بانکی تخلف است و باید طبق مقررات با این تخلف برخورد شود. بانک‌ها حق ندارند واحد تولیدی را به‌دلیل بدهی تعطیل کنند.

وی ابراز داشت: مشکلات حوزه مالیات خارج از حیطه اختیارات دولت است، در این زمینه تنها می‌توانیم بخشودگی جرائم مالیاتی را وضع کنیم و در زمینه دریافت مالیات طبق قانون اساسی حق ورود نداریم و باید این مالیات اخذ شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان با تأکید بر لزوم تکریم فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان توسط مدیران دولتی، گفت: باید به‌منظور تغییر نقش‌ها از سیاستگذاری به حمایت جدی حرکت کنیم و بر همین مبنا نیز حمایت و تکریم تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در رأس امور قرار دارد.

Share