ترشی کلم پیچ مخلوط زعفرانی

اضافه کردن کلم در رژیم غذایی خانوم های باردار مزایای بسیاری دارد، زیرا خوردن کلم فواید زیادی برای سلامتی مادر و همچنین جنین ایجاد می کند. خانم های باردار همیشه از یبوست رنج می برند و از آنجا که کلم دارای مقدار زیادی فیبر است می تواند در سلامت گوراش موثر باشد و یبوست آن ها را برطرف کند.

کلم جزء سبزیجاتی برگدار با ظاهری گرد و بیضی شکل است. کلم پیچ سفید جز کلم های پر طرفدار است و برای انواع ترشی ها، سالاد ها و حتی بعضی از غذا ها استفاده می شوند. بنا بر تحقیقات انجام شده در طب سنتی به این نتیجه رسیده شده است که کلم پیچ طبع گرمی دارد.

از کلم پیچ سفید درتهیه خورشت کلم، کلم پلو و دلمه ی کلم استفاده می شود.

کلم ها به طور کلی در هفت نوع کشت می شوند، اما کلم پیچ ها دارای سه گونه هستند که عبارتند از: کلم پیچ میلانی، کلم پیچ سفید، کلم پیچ قرمز.

برگ های کلم پیچ های بیرونی به نسبت داخلی تیره تر و همچنین سفت تر است. جالب است بدانید که کلم پیچ به صورت خام، آب پز و حتی بخار پز استفاده می شود، کلم پیچ و سفید در شهر هایی با آب و هوای سردسیری کشت می شود.

همانطور که می دانید ترشی کلم پیچ در دو نوع سفید و قرمز دارای خواص منحصر به فردی هستند که در این مقاله به بررسی خواص آن خواهیم پرداخت.

کلم پیچ سفید برای افرادی که از چاقی خود رنج می برند می تواند بهترین گزینه باشد زیرا سرشار از فیبر است و این فیبر می تواند ساعت ها در فرد احساس سیری ایجاد کند.

اضافه کردن کلم در رژیم غذایی خانوم های باردار مزایای بسیاری دارد، زیرا خوردن کلم فواید زیادی برای سلامتی مادر و همچنین جنین ایجاد می کند. خانم های باردار همیشه از یبوست رنج می برند و از آنجا که کلم دارای مقدار زیادی فیبر است می تواند در سلامت گوراش موثر باشد و یبوست آن ها را برطرف کند.

ترشی فوری مخلوط

ایام قدیم تا به الان همه اشخاص جامعه از ماست مواقع ناهار و از ترشی در زمان شام استفاده می کردند که نوع مخلوط و سیر آن جزو بهترین ترشیجات به حساب آمده و در دیزی سراها همراه با غذا میل می گردد که افراد چربی بالا با مصرف فوری آن باعث از بین رفتن چربیهای زیاد دیزی در بدن شما می شد.

طرحهای زیبا همیشه به چشم مردم آمده و همین امر موجاب به خرید آن محصول می شود، شما عزیزان به جای خرد و ریز نمودن تمامی میوه و ادغام آن جهت درست کردن ترشی، می توانید به آنها شکل و طرح دهید به عنوان مثال برای درست نمودن ترشی مخلوط کدو را به صورت حلقه در آورده و وسط آن را سوراخ می کنیم که تقریبا به شکل یک گل در می آید.

در وسط آن تکه هویچ جا داده که ادغام این دو میوه باهم یک مزه جالب در ترشی کلم مخلوط ایجاد می کند و در قسمتی دیگر هسته را از درون زیتون جدا نموده و جای خالی را با تکه کلم پر کنید، این نوع مدل نیز یکی از بهترین نوعهای ترشی را به وجود آورده که یک طعم لذیذ و پرخواصی را تولید می کنید.

روشهای بسیاری وجود داشته تا شما بعد از خرابی ترشی، میوه سالم را جدا و با اضافه نمودن مقداری مواد به آن دوباره به مصرف آن بپردازید، اما برای سلامتی خود هم که شده در صورت مشاهده کپک آن را به سطل آشغال انتقال دهید تا باعث ایجاد باکتری و میکروب در بدن شما نشود.

ترشی کلم سفید زعفرانی

ترشی را می توانید با مواد و ادویه های مختلفی تهیه کنید یکی از این ادویه ها زعفران مشهد می باشد، که می تواند ترشی شما را خوش رنگ و خوش طعم کند.

ترشی کلم سفید زعفرانی یکی از خوشمزه ترین و خوش طعم ترین ترشیها می باشد که از زعفران برای تهیه آن استفاده شده است برای تهیه این ترشی ابتدا باید مواد اولیه لازم که شامل ۰.۵ لیتر آب، یک عدد پیاز، ۳۰۰ گرم هویج، یک قاشق چایخوری زعفران، دو قاشق غذا خوری روغن نباتی، سه حبه سیر، یک قاشق چایخوری گشنیز و یک قاشق غذا خوری نمک می شوند، تهیه گردد‌.

این ترشی به دلیل این که زعفران در تهیه آن استفاده شده است دارای رنگ زرد طلایی می باشد و گیاه خواران و روزه داران می توانند این نوع ترشی کلم زعفرانی را میل کنند و با هر غذای جانبی مانند پاستا، سیب زمینی و فرنی به خوبی هماهنگ می شود‌‌.

برای تهیه این ترشی ابتدا باید کلمها را بشویید و آنها را خرد کنید و سپس آنها را داخل آب جوش بریزید و به مدت ۱۴ دقیقه بگذارید تا بمانند در مرحله بعد باید پوست پیاز را جدا کنید و سپس آن را با روغن نباتی تفت دهید تا نرم شود.

سپس هویجها را باید تمیز بشویید و به صورت نوارهای نازک آنها را برش دهید نیم لیتر آب را باید در قابلمه ای بریزید و روی آتش قرار دهید و هنگامی که آب جوشید باید شکر، نمک، سرکه، زعفران، گشنیز و پیاز را به آن اضافه کنید‌.

Share