برای دومین روز متوالی صورت گرفت؛

تجمعات خشونت آمیز در رشت؛ از آتش زدن مسجد تا خودروی آمبولانس

در حالیکه جمع زیادی از مردم از درگذشت مرحوم مهسا امینی متاثر بوده و منتظر اعلام نتایج تحقیقات پزشکی در این باره هستند، برخی تجمعات اعتراضی نیز طی روزهای گذشته در بعضی شهرها برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در ادامه واکنش‌ها به فوت مهسا امینی، برای دومین روز متوالی تجمعاتی پراکنده در برخی مناطق از رشت برپا شد.

این تجمعات که در پی برخی فراخوان‌ها در فضای مجازی شکل گرفت، از حدود ساعت ۱۸ عصر سه‌شنبه ۲۹ شهریور در خیابان معلم، یخسازی، بیستون، خیابان لاکانی و برخی خیابان‌های فرعی برگزار شد و تا ساعات پایانی شب ادامه یافت.

در این تجمعات که با اقداماتی خشونت آمیز نظیر آتش‌زدن سطل‌های زباله، مسدودکردن برخی کوچه‌ها و خیابان‌ها، تخریب دستگاه‌های عابربانک، آتش زدن دستگاه ATM، آتش زدن شعبه بانک، به آتش کشیدن آمبولانس اورژانس و اتوبوس انتقال خون، آتش زدن مسجد امام موسی کاظم (خورگامی) در سبزه میدان رشت، آشت سزدن چند خودرو و سردادن شعارهای تند نظیر همچون «بی شرف، نترسید ما همه باهم هستیم، مرگ بر دیکتاتور، می کشم می کشم هر آنکه خواهرم کشت و …» همراه بود، پلیس سعی کرد با استفاده از گاز اشک‌آور و بازداشت برخی عوامل فضا را کنترل کند.

وزارت کشور برای هیچ یک از تجمعات این روزها مجوزی را صادر نکرده است.

.

Share