در راستای اجرای سیاست های اقتصادی مقاومتی صورت می گیرد:

تبدیل منطقه آزاد انزلی به قطب صنعت چرم ایران

با دستور عیسی فرهادی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان نشست تخصصی بررسی فرصت های همکاری و سرمایه گذاری تعاونی کفاشان دست دوز تهران و برندهای صنعت چرم کشور در منطقه آزاد انزلی با حضور معاونین اقتصادی و بندری در محل دفتر تهران این سازمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی، با دستور عیسی فرهادی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان نشست تخصصی بررسی فرصت های همکاری و سرمایه گذاری تعاونی کفاشان دست دوز تهران و برندهای صنعت چرم کشور در منطقه آزاد انزلی با حضور معاونین اقتصادی و بندری در محل دفتر تهران این سازمان برگزار شد.

امکان سنجی واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی صنعت چرم کشور به منظور کاهش هزینه های تمام شده و تأمین مواد اولیه با کیفیت؛ برگزاری نمایشگاه محصولات تولیدی کارخانجات کفاشان دست دوز تهران و برندهای صنعت چرم ایران در منطقه آزاد انزلی و کشورهای اوراسیا؛ و ایجاد مرکز تولید و فرآوری محصولات چرم ایرانی در این منطقه به منظور صادرات به بازارهای اوراسیا، خاورمیانه و اروپا با بهره گیری از مزایا و معافیت های منطقه و کریدورهای موجود تجاری عبوری از منطقه آزاد انزلی مهمترین محورهای نشست سه ساعته فوق بود.

در این نشست تخصصی، وحید طالب پور معاون امور اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان سازوکارهای تأمین مواد اولیه، ایجاد مرکز چرم کشور با محوریت تعاون کفاشان دست دوز تهران و برندهای برتر ایران، و بهره گیری از مرکز نمایشگاهی منطقه را تشریح نمود.

در ادامه امین افقی معاون امور بندری و دریای خزر این سازمان توضیحاتی در خصوص کریدورهای چین-قزاقستان-ایران و شمال-جنوب که با محوریت این منطقه تشکیل و در حال فعالیت می باشد، ارائه داد و بسته های تشویقی،حمایتی، معافیت ها و اعمال تخفیفات در عوارض واردات مواد اولیه و ماشین آلات خطوط تولید واحدهای تولیدی-صنعتی داخلی، در کنار تأمین کالاهای اساسی کشور را به عنوان یکی از اصلی ترین محورهای فعالیت مجتمع بندری کاسپین عنوان نمود.

گفتنی است تعاونی کفاشان دست دوز تهران مشتمل بر ۲۴۵۰ واحد کارگاهی کوچک و بزرگ می باشد که به صورت مستقیم زمینه ساز اشتغالزایی بیش از۶۰ هزار نفر را فرآهم نموده و مهمترین مرکز تولید و فرآوری محصولات چرمی کشور است. نکته حائز اهمیت اینکه صادرات سه جفت کفش برابر با یک صدور یک بشکه نفت با قیمت یکصد دار بوده و در عین حال با تأمین مواد اولیه با کیفیت و فرآهم نمودن شرایط کاهش قیمت تمام شده محصول؛ این صنعت به یکی از منابع اصلی درآمدهای ارزی و اشتغالزایی کشور در سطح منطقه ای و بین المللی تبدیل می شود.

Share