كاهش چشمگیر مصرف برق در استان همزمان با برودت هوا

با همراهی مردم جزء برترین استانها در گذر از پیک تابستان بودیم

محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل توزیع برق گیلان ضمن قدردانی از همراهی هوشمندانه و دلسوزانه مردم و مسئولان استان، از کاهش قریب به ۵۰ درصدی مصرف برق توسط مشترکان گیلانی طی روزهای اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدیزاده گفت: طی روزهای نهم تا سیزدهم شهریور شاهد افزایش دمای استان به طرز چشمگیری بودیم به گونه‌ای که پیک مصرف قریب به ۱۸۰۰ مگاواتی در استان ثبت شد، اما با همراهی مردم و اعمال راهکارهای مدیریت مصرف بدون هیچگونه خاموشی این پیک گرما نیز پشت سر گذاشته شد.
وی افزود: از روز ۱۵ شهریور نیز کاهش دمای محسوس در استان حادث شد و به طبع آن مصرف برق در گیلان کاهش چشمگیری داشت و پیک مصرف در روز جمعه ۱۸ شهریور سالجاری به عدد ۸۱۰ مگاوات تنزل یافت.
مدیرعامل توزیع برق گیلان خاطرنشان کرد: مردم شریف استان همراهی ویژه‌ای با خادمان خود در توزیع برق گیلان داشته‌اند و طی روزهای اخیر عدد قابل توجه‌ای کمتر از سقف پیک تخصیص یافته به استان، مصرف برق داشته اند.
مهدیزاده تاکید کرد: تابستان سالجاری برگ زرینی از خدمت‌رسانی در استان رقم خورد و باتوجه به تجربه تلخ خاموشی‌های نوبتی و طولانی مدت طی سالیان اخیر، بدون هیچگونه مشکل عدیده و اعمال حتی یک دقیقه خاموشی نوبتی موفق به گذر از پیک مصرف تابستان شدیم.
وی اضافه کرد: پیک مصرف تابستان جاری ۲۶ مرداد ماه بوقوع پیوست و عدد آن برابر ۱۸۸۸.۶ مگاوات بود.
مهدیزاده گفت: برنامه‌ها و اقدامات مهمی از سوی توزیع برق گیلان برای گذر از پیک تابستان اجرایی شده است که از جمله می‌توان به اجرای طرح رویت‌پذیری و کنترل‌پذیری مصرف مشترکین، برقراری مشوق‌های مدیریت مصرف در تعرفه‌های مختلف، پایش مصرف برق دستگاههای اجرایی، انعقاد تفاهم نامه با صنایع استان برای همکاری در مدیریت مصرف، اجرای طرح‌های آگاه‌سازی و… اشاره کنیم.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل توزیع برق گیلان افزود: ۷۲۰ هزار مشترک ما درحال دریافت پاداش هستند و این پاداش مبلغی بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان می‌باشد همچنین در راستای مدیریت مصرف برق در استان برق حدود ۷۰ اداره استان قطع و بالغ بر ۴۰۰ مورد اخطار برای ادارات ثبت شد.
وی اظهار داشت: ۷۶ درصد مشترکین خانگی ما الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و فقط ۲۴ درصد هستند که این الگو را رعایت نمی‌کنند که این ۲۴ درصد مشترکین، ۴۴ درصد از میزان مصرف برق را به خود اختصاص داده اند.
مدیرعامل توزیع برق گیلان تصریح کرد: احداث نیروگاه‌های جدید در کل کشور علاوه بر هزینه‌های بسیار بالایی که دارد، باتوجه به اینکه تنها در ماههای گرم سال مورد بهره برداری و استفاده قرار خواهد گرفت به صرف و صلاح نخواهد بود و این موضوع نشان دهنده ظرفیت مهم و حیاتی مدیریت مصرف از سوی مشترکین برای گذر از پیک تابستان را بیش از پیش نمایان می‌سازد.
مهدیزاده در پایان گفت: امسال بعد از دو دهه شاهد تابستان بدون خاموشی در گیلان بودیم و انتظار داریم همانگونه با برنامه ریزی و اقدامات صحیح، موفق به عبور از مشکلات تابستان شدیم برای فصل زمستان و بحران‌های جوی احتمالی نیز آمادگی کامل وجود داشته باشد.

Share