مسئول دفتر مرکز بانک خون رویان گیلان اعلام کرد:

انعقاد قرارداد برای ذخیره خون بند ناف در گیلان

مسئول دفتر مرکز بانک خون رویان در گیلان گفت: این مرکز با هدف نگهداری و ذخیره خون بند ناف ۱۳ سال است که زیر نظر جهاد دانشگاهی فعالیت می‌کند و از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۵ خانواده برای نگهداری خون بند ناف نوزادان خود با این مرکز قرارداد منعقد کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسئول دفتر مرکز بانک خون رویان در گیلان گفت: این مرکز با هدف نگهداری و ذخیره خون بند ناف ۱۳ سال است که زیر نظر جهاد دانشگاهی فعالیت می‌کند و از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۵ خانواده برای نگهداری خون بند ناف نوزادان خود با این مرکز قرارداد منعقد کرده اند.

فاطمه معدلت با بیان اینکه مادران باردار تحت تایید پزشک و در هفته ۳۵ بارداری به بعد می‌توانند این قرارداد را منعقد کنند افزود: این خون بند ناف بعد از نمونه گیری به تهران ارسال و درآنجا منجمد و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان و بیماری‌های خاص دیگر در آینده نگهداری و ذخیره می‌شود.

مسئول دفتر مرکز بانک خون رویان در گیلان هزینه اولیه نمونه گیری را ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هزینه نگهداری از این خون بند ناف هم سالانه از خانواده‌ها دریافت می‌شود.

Share