معرفی روغن مو برای موهای کراتینه شده

این روزها کمتر کسی است که اسم روغن آرگان را نشنیده باشد. این روغن به سبب فواید بی نظیری که دارد، انتخاب اول بسیاری از افراد برای استفاده می باشد.

آیا روغن مو برای موهای کراتینه شده وجود دارد؟ آیا از روغن های طبیعی برای تقویت موهای خود استفاده کرده اید؟ در این مقاله می خواهیم به معرفی روغن های گیاهی مفید برای مو بپردازیم.

کراتینه کردن مو

قبل از این که بخواهیم در مورد روغن مو برای موهای کراتینه صحبت کنیم، نیاز است تا توضیحی در خصوص موهای کراتین شده بدهیم.

داشتن مویی صاف، یک دست، عاری از هرگونه وزی و سوختگی آرزوی هر خانمی است. برای این که بتوان به موهایی صاف دست پیدا کرد نیاز است تا موها کراتینه شوند. بعد از انجام کراتین مو نیاز است تا یک سری مراقبت انجام شود تا عمر این عمل طولانی باشد..

روغن مو برای موهای کراتینه شده

یکی از مهم ترین مراقبت ها بعد از انجام کراتین کردن موها استفاده از شامپوی فاقد سولفات است. بسیاری از افراد از وجود روغن مو برای موهای کراتینه شده بی اطلاع بودند. در ادامه به معرفی چند روغن مهم برای موهای کراتینه شده می پردازیم.

روغن آرگان

این روزها کمتر کسی است که اسم روغن آرگان را نشنیده باشد. این روغن به سبب فواید بی نظیری که دارد، انتخاب اول بسیاری از افراد برای استفاده می باشد.

روغن های آرگان سرشار از ویتامین E، A و امگا ۳ می باشند. همین ترکیبات از ریزش مو جلوگیری می کنند؛ علاوه بر این مورد باعث می شوند تا ریشه و ساقه موها تقویت شوند. این تنها فواید روغن آرگان نیست، چرا که این روغن شگفت انگیز باعث نرم شدن موها می شود.

افرادی که موهای خود را کراتین می کنند، نیاز دارند تا بسیار بیش تر از قبل از موهای خود مراقبت نمایند. یکی از روغن هایی که باعث محافظت از موهای کراتین شده می شود؛ همین روغن آرگان است.

پس بعد از کراتین کردن موهای خود از این روغن به صورت روزانه استفاده نمایید تا بتوانید متوجه تاثیرات شگفت انگیز آن شوید.

روغن نارگیل

دیگر روغن مهم که می توان از آن بعد از کراتین کردن موها استفاده کرد، روغن نارگیل می باشد. برای تهیه روغن نارگیل، این میوه خوشمزه را فشرده سازی می کنند. در واقع روغن نارگیل یکی از بهترین روغن های موجود در بازار است که به وسیله آن می توانید موهایی درخشان، صاف و یکدست را داشته باشید.

بسیاری از افراد به دلایل مختلفی خوش حالت بودن موهای خود را از دست داده اند. به وسیله روغن نارگیل می توان موهایی صاف و به دور از هرگونه وزی را تجربه کرد. برای این که بتوانید نتیجه استفاده از این روغن را ببینید کافیست در مصرف آن استمرار داشته باشید. به این صورت که هر شب موهای خود را به وسیله این روغن ماساژ دهید. بعد از گذشت مدت زمانی کوتاهی متوجه تغییرات خواهید شد.

روغن زیتون

دیگر روغن مهم برای صاف کردن موها، روغن زیتون می باشد. به وسیله این روغن می توانید، موهایی صاف داشته باشید. بسیاری از روغن های گیاهی در بازار وجود دارند که می توانند به صافی و تقویت مو کمک کنند؛ اما امکان استفاده از تمامی آن ها برای موهای کراتینه شده وجود ندارد. پس در این مواقع بهتر است از روغن هایی استفاده نمایید که می توانند به ماندگاری کراتین مو کمک کنند.

موهای کراتینه نشده در مقابل موهای کراتینه شده

بسیاری از آرایشگران تنها استفاده از روغن آرگان را برای موهای کراتینه شده توصیه می کنند و این ادعا را دارند که روغن زیتون و روغن نارگیل نمی توانند موثر واقع شوند. در خصوص این ادعا اختلاف نظر وجود دارد؛ چرا که برخی بر این باورند که امکان استفاده از هر سه روغن معرفی شده بعد از کراتینه کردن موها وجود دارد.

نتیجه گیری

در این مقاله به معرفی روغن مو برای موهای کراتینه شده پرداخته شد. نکته ای که همیشه باید به آن دقت داشته باشید این است که روغن های گیاهی برای موهای کراتین شده بسیار موثرتر از شامپوهای فاقد سولفات است.

Share