درگذشت معلم پیشکسوت ایران

مخترع «آ با کلاه» درگذشت

استاد حسین وحیدی، معلم پیشکسوت و چهره ماندگار ایران امروز در سن ۹۷ سالگی دارفانی را وداع گفت.

حسین وحیدی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاد وحیدی ستاره‌ی پر فروغ آسمان علم و ایمان که مدت ۷۷سال مشغول به تدریس ریاضیات بود، امروز به علت بیماری ریوی در بیمارستان فیروزگر درگذشت.

حسین وحیدی در هشتم اسفند ماه سال ۱۳۰۴ در قزوین دیده به جهان گشود و هشت سالی در قزوین معلمی می‌کند در سال ۱۳۳۱ به تهران منتقل و در شمیران مشغول تدریس شد. سال ۵۵ پس از ۳۲ سال خدمت بازنشسته می‌شود و بیش از ۷۷ سال به شاگردانش ریاضیات تدریس کرد و در طول این دوره باسابقه، افتخار تدریس به فرهیختگانی مانند شهید رجایی، دکتر فیاض، دکتر طائب و دکتر اعرابی را داشت.

تقدیرنامه‌های فراوان در سطوح مختلف، نشان از لیاقت‌های حرفه‌ای این استاد فرزانه دارد، به گونه‌ای که تاکنون دو رئیس جمهور و سه وزیر آموزش و پرورش از وی قدردانی کرده‌اند.

چاپ ده‌ها جلد کتاب کمک درسی نیز از دستاورد‌های عمر پر برکت استاد بود.

این معلم پیشکسوت گفته بود: « مخترع آ باکلاه من بودم ولی خودم نمی‌دانستم. تلفظ الف مدی و انتقال آن به بچه‌ها سخت بود. یکی از همکارانم می‌گفت بگوییم آ شاپویی؛ آن موقع کلاه شاپویی تازه مد شده بود و بچه‌ها نمی‌شناختند. خودم اسم الف مدی را آ با کلاه گذاشتم و اینطور به بچه‌ها درس می‌دادم. بعد که به تهران آمدم دیدم که تازه شروع کرده اند این اسم را روی الف گذاشته‌اند و می‌گویند آ با کلاه.»

Share