معاون اول رئیس جمهور در دیدار اعضای مجمع نمایندگان گیلان؛

تکمیل راه آهن رشت-آستارا پروژه اولویت‌دار دولت | جلوگیری از واردات برنج در صورت آسیب به تولید داخل

مخبر با اشاره به مسائل مطرح شده در جلسه در خصوص برخی محصولات کشاورزی از جمله چای و برنج افزود: واردات برنج در ایام اخیر اقدامی جهت تعادل بخشی به بازار و تنظیم عرضه و تقاضا بود اما رویکرد اصلی دولت این است که از واردات برنج در صورت آسیب به تولید داخل جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های متعدد و گسترده استان گیلان برای توسعه، بر ضرورت تلاش جدی مسئولین این استان برای شناسایی و معرفی این ظرفیت‌ها تأکید کرد.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان، مسائل مرتبط با آب و فاضلاب، دفع پسماند و مشکلات تالاب‌ها را از معضلات جدی این استان برشمرد و گفت: برای حل این مشکلات لازم است برنامه ریزی و پیگیری جدی صورت گیرد.

مخبر همچنین با اشاره به مسائل مطرح شده در جلسه در خصوص برخی محصولات کشاورزی از جمله چای و برنج افزود: واردات برنج در ایام اخیر اقدامی جهت تعادل بخشی به بازار و تنظیم عرضه و تقاضا بود اما رویکرد اصلی دولت این است که از واردات برنج در صورت آسیب به تولید داخل جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: ظرفیت‌های سه استان شمالی کشور در بخش کشاورزی بسیار گسترده است به گونه‌ای که اگر به نحو مطلوب از این ظرفیت‌ها استفاده شود، از محل درآمدهای حاصله می‌توان بخش زیادی از هزینه‌های مورد نیاز کشور را تأمین کرد.

معاون اول رئیس جمهور اجرای راه آهن رشت به آستارا را یکی از طرح‌های مهم و اولویت دار دولت عنوان کرد و گفت: با تمهیدات دولت این قطعه از کریدور شمال به جنوب نیز به سرعت راه اندازی می‌شود تا کشور بتواند از مزایای بزرگ کریدورهای بین المللی و درآمدهای ترانزیتی بهره‌مند شود.

استاندار گیلان نیز در این جلسه گزارشی از روند اجرای مصوبات سفر استانی رئیس جمهور و تخصیص اعتبارات مربوط به این مصوبات ارائه کرد و به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای دفع پسماند، توسعه شبکه فاضلاب و آبخیزداری و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در استان پرداخت.

نمایندگان مردم استان گیلان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه مسائل مرتبط با فاضلاب و پسماند، حاشیه نشینی، خشکی تالاب‌های استان، مسائل مرتبط با چای و برنج، میزان غرق شدگی در سواحل، لایروبی آبراهه‌ها، تنش آبی و فرسودگی و ناپایداری شبکه برق استان را از چالش‌های این استان برشمردند و به تشریح مهم‌ترین دغدغه‌های خود در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی، مغفول ماندن ظرفیت‌های صنعتی استان، تأمین سرمایه در گردش کارخانه تولید کاغذ و بسترسازی برای فعالیت بخش خصوصی جهت توسعه گردشگری استان پرداختند.

Share