ظهر امروز با حضور اعضای شورا و سرپرست شهرداری رشت؛

تقدیر از ابوذر روحی خواننده سرود “سلام فرمانده” | گیلان دارای نخبگان و هنرمندان بسیار زیادی است

مراسم تقدیر از ابوذر روحی خواننده اثر فاخر سلام فرمانده با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، سرپرست شهرداری رشت و مدیران شهرداری رشت برگزار شد‌.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم تقدیر از ابوذر روحی خواننده اثر فاخر سلام فرمانده ظهر امروز شنبه هشتم مرداد ۱۴۰۱ با حضور سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت، نادر حسینی، سید حسین رضویان، علیرضا تاج شهرستانی و هادی رمضانی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری رشت برگزار و در پایان نیز با لوح تقدیر و هدیه مدیریت شهری از ابوذر روحی تجلیل بعمل آمد.

سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت در این مراسم اظهار داشت: سرود سلام فرمانده واقعا اثری ماندگار و فاخر است و در همینجا از همه دست اندرکاران تهیه این اثر تقدیر و تشکر میکنم.

سرپرست شهرداری رشت تصریح کرد: این اثر ماندگار با حداقل امکانات توسط هنرمندان تهیه شد و این امر نشان میدهد در چنین شرایطی هم می‌تواند کارهای بزرگ و در سطح ملی انجام داد.
نادر حسینی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم اظهار داشت: خالق اثر سلام فرمانده در حقیقت پیام رسان و سفیر انقلاب اسلامی در ابعاد ملی و بین‌المللی است و تقدیر از ایشان برای ما افتخاری بزرگ محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت عنوان کرد: اخلاص و نگاه ویژه ائمه معصومین سلام الله علیه به ویژه امام عصر (عج) موجب شد تا اثر سلام فرمانده جهانی شود و امیدواریم این امر مبارک زمینه ظهور منجی عالم بشریت را نیز فراهم کند.

نادر حسینی اذعان کرد: خوشبختانه سرود سلام فرمانده در لایه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی مردم نفوذ یافته و توانسته پیام خود را با زبان هنر به افراد مختلف جامعه انتقال دهد.

هادی رمضانی رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم با بیان اینکه سرود فاخر سلام فرمانده به خاطر اخلاصی که در آن وجود داشت جهانی شد، ابراز داشت: بدون شک اگر در هر کاری خداوند را در نظر داشته باشیم، هیچ کاری غیرممکن نخواهد بود.

رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت به پیروزی‌ها و رشادتهای رزمندگان اسلام با دستهایی خالی در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: دشمن سالهای سال درصدد است تا فرهنگ مهدویت را مخدوش و شبهه ایجاد کند اما اثر سلام فرمانده پاسخی محکم به توطئه دشمنان بود و نام امام زمان (عج) را در دنیا جهانی کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرستان رشت نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه اثر سلام فرمانده اهمیت حضور هنرمندان را در جامعه نشان داد، اذعان کرد: اینکه خاستگاه ساخت سرود سلام فرمانده در گیلان است و از آنجا به تمام ایران و کشورهای دیگر نشر پیدا کرده، واقعا افتخار بزرگی برای همه ماست.

علیرضا تاج شهرستانی حمایت همه جانبه از هنرمندان را از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر متولیان امر لازم و ضروری خواند و اضافه کرد: سرود سلام فرمانده در واقع در راستای وحدت ملی، دین و اعتقادات مردم و کشورمان ساخته شد و بدون شک چنین آثاری میتواند آثار تربیتی و اجتماعی خوبی بر نسلهای جدید، کودکان و نوجوانان بر جای بگذارد.

همچنین ابوذر روحی خواننده اثر فاخر سلام فرمانده نیز در این مراسم مطالبی را بیان داشت و ضمن تقدیر و تشکر از سرپرست شهرداری و اعضای شورای شهر رشت برای تدارک این برنامه عنوان کرد: جملات این سرود به نسلهای جدید انقلاب غرور و افتخار خاصی بخشیده و به همین خاطر شاهد شکوفایی این اثر بوده‌ایم.

روحی با بیان اینکه وی در خلق اثر سلام فرمانده به اسطوره‌های فرهنگی، دینی و مبارزاتی مردم گیلان نظیر آیت الله بهجت و میرزا کوچک جنگلی توجه داشته است، افزود: خوشحالم که توانستم با این کار پرچم گیلان را بالا ببرم زیرا گیلان دارای نخبگان و هنرمندان بسیار زیادی است که مغفول واقع شده‌اند.

خواننده اثر سلام فرمانده شکل گیری اجتماعات بزرگ در جامعه را دلیل اصلی ترس دشمن از اثر سلام فرمانده ذکر کرد و گفت: در سه ماهه اخیر بالای هزار کلیپ از اثر سلام فرمانده در داخل کشور ساخته شد و در همه این اثرها نیز دهه نودی‌ها حضوری چشمگیر داشتند.

در پایان این جلسه با اهدای لوح تقدیر و هدیه‌ای از ابوذر روحی تجلیل بعمل آمد.

Share