احتمال دارد در هفته جاری شاهد برگزاری مذاکرات احیای برجام باشیم

بورل: پاسخ ایران به پیشنهاد اروپا منطقی بود، منتظر جواب آمریکا هستیم

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پاسخ ایران به پیشنهاد این اتحادیه درباره احیای توافق هسته‌ای را معقول خواند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید پاسخ ایران به پیشنهاد اروپا برای احیای برجام «منطقی» بوده و حالا بروکسل منتظر است تا آمریکا نظر خود را در این رابطه اعلام کند.

بورل روز دوشنبه ۲۲ اوت در نشستی در اسپانیا ضمن اشاره به این موضوع تاکید کرد که قرار بوده نشستی در رابطه با مذاکرات احیای برجام در آخر هفته گذشته در وین برگزار شود که این امر اتفاق نیفتاده است. این دیپلمات اسپانیایی اضافه کرده که احتمال دارد در هفته جاری شاهد برگزاری مذاکرات احیای برجام در پایتخت اتریش باشیم.

مسئول سیاست خارجی اروپا همچنین ابراز امیدواری کرد که آمریکا در اوایل هفته جاری به پیشنهاد اتحادیه اروپا و پاسخ ایران، جواب مثبت دهد. بورل با اشاره به اینکه هدف اروپا از ارائه این پیشنهاد «حفظ توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵» بوده، افزود: «پس از ۱۶ ماه مذاکره غیرمستقیم میان آمریکا و ایران که با میانجیگری اتحادیه اروپا انجام شد، ایران به پیشنهاد ما پاسخی معقول داده است.»

  بورل که برای شرکت در یک رویداد دانشگاهی در شهر سانتاندر اسپانیا حضور دارد همچنین افزود: «پیشنهادی که از سوی من به عنوان هماهنگ‌کننده مذاکرات ارائه شد، یک طرح متوازن و متعادل بوده است که پس از گفتگوهای فراوان به آن دست یافتیم. من فکر نمی‌کنم این طرح دیگر امکان تغییر به سود یکی از طرفین دیگر توافق را داشته باشد.»

او همچنین با اشاره به اینکه هنوز پاسخی از سوی آمریکا دریافت نکرده، ادامه داد که امیدوار است که پاسخ آمریکا به زودی به مذاکرات پایان دهد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد در صورت احیای برجام، جهان، به مکان بسیار امن‌تری تبدیل خواهد شد.

Share