رئیس سازمان ثبت:

به دنبال سند دار کردن تمامی اموال ارزشمند مردم هستیم؛ از فرش تا جواهرات

امروزه اموال بسیار گران‌بهاتر و گران‌قدرتر از خودرو، مثل فرش و جواهرات، وجود دارد که می‌توانند ثبت و سند دار شوند و امنیت معاملاتی مردم را پیرامون این اموال فراهم کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه باید تمامی اموال گران‌بها ثبت شوند، گفت: امروزه طرحی در سازمان ثبت در حال پیگیری است که فرش‌های نفیس، جواهرات خاص و سایر اموال گران‌بهای مردم ثبت شده و معاملات آن‌ها به موجب سند رسمی باشد.

حسن بابایی با اشاره به ضرورت انتظام حقوقی در جامعه اظهار کرد: این تصور که تنها خودرو به عنوان یک مال منقول نیاز به ثبت دارد، تصور درستی نیست زیرا امروزه اموال بسیار گران‌بهاتر و گران‌قدرتر از خودرو، مثل فرش و جواهرات، وجود دارد که می‌توانند ثبت و سند دار شوند و امنیت معاملاتی مردم را پیرامون این اموال فراهم کند.

وی اضافه کرد: توسعه سند رسمی در همه شئون و ابعاد زندگی مردم در دستور کار قرار دارد و سازمان ثبت به دنبال سنددار کردن تمامی اموال ارزشمند مردم است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه سردفتران اسناد رسمی امروزه با مشکلات بسیاری از جمله پایین بودن حق التحریر روبرو هستند، گفت: سازمان ثبت از سردفتران حمایت می‌کند و با توسعه سند رسمی، به دنبال افزایش صلاحیت دفاتر اسناد رسمی است.

بابایی دربخش دیگری از سخنان خود، با گرامیداشت ماه محرم و ذکر فضائل امام حسین (ع)، این ماه را فرصتی برای تقرب به خدا و تغییر در برنامه زندگی مردم دانست و گفت: سردفتران و روسای ثبتی از جمله گروه‌های مرجع در جامعه هستند که مردم به آن‌ها اعتماد دارند و به آن‌ها رجوع می‌کنند؛ برای همین هم، این گروه باید از ظرفیت خود برای فرهنگسازی بین مردم استفاده کنند.

وی ادامه داد: ماه محرم، فرصت خوبی برای فرهنگسازی در بین مردم در تمام شئون زندگی است.

Share