صالح محمدی: ۳۱ هزار هکتار به صورت مکانیزه برداشت شد

برداشت مکانیزه برنج در اراضی شالیزاری با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان

صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در خصوص برداشت مکانیزه گفت؛ از میزان ۳۹ هزار هکتار اراضی شالیزاری برداشت شده در این استان ۳۱ هزار هکتار توسط ماشین آلات کشاورزی به صورت مکانیزه برداشت صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در پی برداشت مکانیزه در بخش کوچصفهان شهرستان رشت،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت؛ از میزان ۳۹ هزار هکتار اراضی شالیزاری برداشت شده در این استان ۳۱ هزار هکتار توسط ماشین آلات کشاورزی به صورت مکانیزه برداشت صورت گرفته است.

  صالح محمدی افزود؛ با توجه به این که در سال زراعی جاری با محدودیت منابع آب روبرو بودیم و با توجه به ایجاد قرارگاه مدیریت آب به ریاست استاندار با استفاده از برنامه ریزی‌ها از منابع آب پشت سد، نزولات جوی و منابع آب‌های محلی توانستیم سال زراعی را به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به مشقت فعالیت در زمینه تولیدات کشاورزی خصوصا زراعت برنج افزود؛ یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان استفاده از ماشین آلات تخصصی در شالیزار‌های این استان است که با توجه به پیگیری‌هایی که در هفته‌های اخیر در مجمع نمایندگان این استان در خصوص پرداخت تسهیلات از طریق بانک عامل که بانک کشاورزی می‌باشد برای کشاورزان عزیز فراهم گردیده است.

محمدی افزود؛ با توجه به اینکه ۱۸۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری به صورت مکانیزه نشا شده است پیش بینی می‌شود ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی به صورت مکانیزه برداشت شود.

وی تصریح کرد؛ جهت افزایش بهره وری از عرصه‌های موجود برنامه کشت علوفه و کشت دوم با توجه به تامین نهاده‌ها جهت اجرا در عرصه کشاورزی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

Share