انواع رکاب انگشتر نقره: معرفی و بررسی زیباترین مدل های مردانه و زنانه ۱۴۰۱

استفاده از انگشترها به جلوه هرچه بیشتر استایل و تیپ شما کمک می‌کند. یکی از اجزای تشکیل‌دهنده‌ی انواع انگشتر نقره رکاب آن است. طراحی خاص انواع رکاب انگشتر تاثیر زیادی در زیبایی انگشتر دارد. اما برای سفارش و خرید باید با انواع رکاب‌ها و طرح‌های به کاررفته در ساختار آن آشنایی کامل داشته باشیم. در این مقاله به بررسی چند نوع رکاب انگشتر می پردازیم.

استفاده از انگشترها به جلوه هرچه بیشتر استایل و تیپ شما کمک می‌کند. یکی از اجزای تشکیل‌دهنده‌ی انواع انگشتر نقره رکاب آن است. طراحی خاص انواع رکاب انگشتر تاثیر زیادی در زیبایی انگشتر دارد. اما برای سفارش و خرید باید با انواع رکاب‌ها و طرح‌های به کاررفته در ساختار آن آشنایی کامل داشته باشیم. در این مقاله به بررسی چند نوع رکاب انگشتر می پردازیم.

انواع رکاب انگشتر نقره

انگشترها جزو اصلی زیورآلات هستند که هرروزه طرح‌ها و مدل‌های آن‌ها بروزرسانی و بر اساس مد روز تولید می‌شوند. قسمت جداناپذیر و اصلی انگشترها رکاب آن‌ها است که نقش مهمی در شکل‌گیری یک انگشتر زیبا و خاص را دارد. چیزی که باعث این جذابیت می‌شود در حقیقت طرح‌ها ومدل‌های روی رکاب انگشتر است. در گذشته که صنعت جواهرسازی آنقدری پیشرفت نکرده بود، تمام زیورآلات ساخت دست هنرمندان این حرفه بود اما اکنون انگشترهای نقره و زیورآلات به دو دسته‌ی دست‌ساز و ماشینی تقسیم‌بندی می‌شوند. ساخت رکاب انگشتر نقره مردانه و زنانه در نوع دست‌ساز کمی هزینه‌بر خواهد بود به دلیل اینکه از ابتدا تا انتهای کار توسط هنر هنرمندان و متخصصان انجام می‌شود و به نوعی کاری سنتی حساب می‌شود. در ساخت و طراحی آن‌ها از تکنیک‌های خاص انگشترسازی مانند آینه‌کاری، طراحی شبکه، قلم‌زنی و… استفاده می‌شود که جذابیت انگشتر را دوچندان می‌کند. اما این تنها قسمتی کوچک از زیباترین رکاب‌های انگشتر است؛ بخش اصلی زیبایی انگشترها به طراحی آن‌ها و نقشه‌ای که برای طراحی مدل آن‌ها استفاده می‌شود باز می‌گردد. در قسمت‌های بعدی ازاین مقاله با انواع رکاب‌های انگشتر آشنا می‌شویم و اسامی رکاب‌های انگشتر را به ترتیب بررسی می‌کنیم.

چند نوع رکاب انگشتر داریم؟

انگشترهای نقره مدل‌ها و انواع مختلف زیادی دارند که نام‌ بردن انواع و توصیف آن‌ها بسیار دشوار است. اما به عنوان چند مثال برای شما تعدادی از قشنگ‌ترین رکاب انگشتر را ذکر خواهیم کرد. البته ممکن است براساس سلیقه‌ی شما مدل‌های زیباتری برای انگشتر وجود داشته باشد. به طور خلاصه رکاب چنگکی، رکاب سبدی، رکاب دوچنگکی، رکاب سبدی دوبل، رکاب بافت، رکاب‌ پل‌دار، رکاب شنل و رکاب V شکل از زیباترین رکاب انگشتر هستند که در لیست انواع رکاب‌ها قرار دارند. البته در طرح رکاب انگشتر می‌توان انگشترهای ۳‌سنگی (۳-STONE) را نیز نام برد، این انگشترها دارای سه نگین یا سنگ ارزشمند در ساختار خود هستند. سبک فشن (Fashion) نیز از این دسته جدا نیستند، طراحی این انگشترها کاملا بروز و مدرنیته هستند و طرفداران زیادی نیز دارند. زیباترین رکاب‌های انگشتر نامزدی را نیز در دسته‌ی سولیتر یا تک نگین ساده و تک نگین‌های همراه با ردیفی از نگین‌های اتمی می‌توانید در نظر داشته باشید.

انواع مدل رکاب انگشتر مردانه

در ساخت زیورآلات نقره به ویژه انگشترها از طراحی‌های متنوعی الهام گرفته می‌شود. انگشتر نقره‌ی مردانه در سبک‌های اسپرت و سنتی، در انواع نگین دار و ساده با حکاکی‌های مختلف ساخته و تولید می‌شوند. طرح رکاب انگشتر مردانه بر اساس سلایق مختلف توسط خود افراد تعیین خواهد شد، البته این موضوع در سفارش انگشتر به‌طور شخصی اتفاق خواهد افتاد. اگر به دنبال چند اسم رکاب انگشتر مردانه سنتی هستید در ادامه‌ی مطلب به انواع انگشتر مردانه توجه‌کنید:

رکاب‌های خورشیدی

در این انگشتر از پرتوهای خورشیدی الهام‌گیری می‌شود. در واقع در این سنگ‌ها بیشتر از سنگ‌های طبیعی مانند عقیق، فیروزه و … استفاده می‌شود.

رکاب‌های شیار

این رکاب‌ها از ساده‌ترین انواع رکاب انگشتر مردانه هستند. فقط در قسمتی از بدنه‌ی آن‌ها از حکاکی شیارهای ساده برای زیبایی بهتر استفاده می‌کنند.

رکاب‌های حصیری

رکاب های حصیری

این رکاب‌ها قسمت زیادی برای طراحی دارند. در بدنه‌ی این انگشتر از طرح‌ها و حکاکی‌های حصیر مانند استفاده می‌شود. معمولا در این انگشترها از سنگ‌های مختلف قطور در سایز بزرگ استفاده خواهند کرد.

رکاب‌های اشک

در طراحی این رکاب از اره‌های مخصوص استفاده می‌شود. نقوش طراحی شده روی این انگشترها مانند اشک است و جزو زیباترین رکاب انگشتر مردانه ساده به شمار می‌روند.

رکاب‌های فیلی

این دسته از انگشترها نیز ساده‌ترین نوع رکاب انگشتر هستند و هیچ طرح و نقشی روی آن وجود ندارد. تنها از سنگ‌های قیمتی برای زیبایی آن استفاده می شود. البته این انگشترها جزو زیباترین رکاب‌های انگشتر نقره پرفروش می‌باشند.

انواع رکاب انگشتر زنانه

انگشترهای نقره زنانه نیز مدل‌ها و طراحی‌های مخصوص به خود را دارند. در ساخت انواع رکاب انگشتر زنانه از طراح‌های منحصر به فرد الهام گرفته می شود. همچنین ظرافت و دقت در ساخت آن‌ها نسبت به سایر انگشترها بیشتر است، به دلیل اینکه بانوان اهمیت زیادی به ظرافت و درخشندگی زیورآلات خود می‌دهند. به دلیل این که انگشترهای زنانه از انگشترهای مردانه جلوه‌ی بیشتر و طرح‌های متنوع‌تری دارند، تنوع در آن‌ها خیلی بیشتر و جذاب‌تر است. استایل و سبک رکاب انگشتر بر اساس سلیقه‌های مختلف طراحی و تولید می‌شود.

انواع رکاب انگشتر زنانه

در این بخش از موضوع انواع رکاب انگشتر، به بررسی چند مدل رکاب زنانه می‌پردازیم:

رکاب‌های موج‌دار

 این سبک از رکاب‌های زنانه جلوه‌ی زیبایی دارند. در این سبک موج‌هایی از دوطرف رکاب، نگین یا سنگ موجود در انگشتر را احاطه می‌کنند و باعث جذابیت آن می‌شوند.

رکاب‌های نگین‌دار

انگشترهای سولیتر می‌توانند از دسته‌ی انگشترهای با رکاب نگین دار باشند. در این مدل از یک نگین در مرکز و تعدادی نگین اتمی در دوطرف رکاب استفاده می‌شوند. این دسته از انگشترها کلاسیک هستند و طراحی خلاقانه‌ای دارند.

رکاب‌های حکاکی شده

 این رکاب‌ها معمولا در قسمت بالایی و دوطرف خود دارای طرح‌های خاص و متنوعی هستند که توسط تکنیک سیاه قلم حکاکی می‌شوند. برای بانوانی که به انگشترهای ساده علاقه‌ای ندارند این دسته از انگشترها پیشنهاد خوبی است.

رکاب‌های ضربدری

 این دسته از انگشترها دارای رکاب ضربدری هستند که یکدیگر را از دوطرف قطع می‌کنند. این تکنیک طراحی برای انگشترهای دورنگ همراه با نگین بسیار مناسب است.

رکاب‌های شاخه و برگ

یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال زیباترین طرح‌های روی رکاب انگشتر نقره هستند که از خوشه‌ی انگور، برگ و حتی گل در طراحی آن‌ها الگوبرداری می‌شود.

رکاب‌های بافت

 از انواع رکاب انگشتر می‌توان به طراحی بافت در دوطرف نگین مرکزی انگشتر اشاره کرد. پیچ‌خوردگی‌ها و ساختار سه‌شاخه بافت‌مانند در رکاب این انگشترها باعث جذابیت منحصر به فرد آن‌ها می شود.

رکاب‌های پایه‌دار

از زیباترین رکاب‌های انگشتر زنانه می‌توان به نوع پایه‌دار اشاره کرد. در این انگشترها سر رکاب شکل داده شده و به صورت پایه بلند شده است که این پایه می‌تواند کوتاه یا بلند باشد. در این پایه نگین یا سنگ تزئینی قرار می‌گرد و باعث جلوه‌ی بیشتر انگشتر می‌شود. برای بهره‌مندی و خرید رکاب انگشتر مردانه و زنانه اصل ارزان قیمت می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

زیباترین رکاب‌های انگشتر زنانه و مردانه کدام‌اند؟

در انتخاب زیباترین انگشترها شما هستید که تصمیم می‌گید از کدام انگشتر استقبال کنید. اما براساس آماری که به دست آمده است، رکاب انگشترهای مردانه با طرح خورشیدی استقبال بیشتری داشته‌اند. البته سنگ روی این رکاب‌ها نیز تاثیر زیادی در زیبایی انگشتر دارد که در انتخاب آن‌ها سلیقه‌ی شما دخالت می‌کند. در انگشترهای زنانه نیز این مساله به وضوح دیده می‌شود. البته انگشترهای مدرن و انگشترهای تک نگین سولیتر از دسته انگشترهای پرطرفدار برای بانوان است. انتخاب انگشترهای زیبا بستگی به استایل و تیپ شخصیتی شما دارد. بهتر است برای انتخاب زیباترین انگشترها به استایل رکاب آن نیز توجه زیادی داشته باشید. می‌توانید از طرح رکاب انگشتر مد نظر خود برای سفارش انگشتر دلخواهتان کمک بگیرید.

تنوع رکاب انگشتر نقره در وبسایت سیلور۱۱۰

از آن‌جایی که طراحی رکاب‌های انگشتر نقره نیاز به خلاقیت و الگوهای بروز دنیا دارد، تیمی متخصص برای تولید محصولات و زیورآلات نقره باید وارد عمل شود. در ساخت انگشترهای نقره و رکاب آن‌ها ظرافت و دقت کار حرف اول را می‌زند. فروشگاه بزرگ سیلور۱۱۰ با کادر مجرب و متخصص خود در ساخت انواع رکاب انگشتر ظرافت و زیبایی را به مشتریان خاص خود هدیه می‌دهد. خاص‌ترین و منحصربه‌فردترین انواع انگشتر را می‌توانید از این گروه دریافت کنید. همچنین کارشناسان و پشتیبانان این مجموعه با راهنمایی‌ها و مشاوره‌های لازم شما را در انتخابی مطمئن و باکیفیت همراهی می‌کنند. لازم به ذکر است که در ساخت زیورآلات و انگشترهای نقره از نقره با عیار بالا استفاده می‌شود. تمامی محصولات این فروشگاه با کمترین قیمت و تخفیفات ویژه همراه با خدمات پس از فروش در اختیار مشتریان و مخاطبان عزیز قرار می‌گیرند.

نتیجه‌گیری

زیباترین انگشترها را باید با توجه به سلیقه‌ی خود در انواع رکاب انگشتر نقره انتخاب کنید. طرح‌ها و نقوش به کار رفته در ساخت انواع رکاب باعث زیبایی و جلوه‌ی بیشتر انگشترهای نقره زنانه و مردانه می شوند. استایل و تیچ شخصی شما نیز در انتخاب انگشترها و نوع آن‌ها بسیار تاثیرگذار است. اگر به دنبال زیباترین انگشترها با رکاب شیک و ساده هستید می‌توانید از دسته‌بندی فروشگاه اینترنتی نقره silver110.ir دیدن فرمایید و محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

برچسب ها : انگشتر,رکاب انگشتر,انگشتر نقره

Share