فرماندار آستارا در اولین روز هفته مهارت و کارآفرینی اعلام کرد:

اعطای ۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به ۳۶ نفر | فعالیت ۸ کارگاه فنی و حرفه ای

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: آموزشگاه های فنی و حرفه ای حلقه های واسط مهارت آموزی درجامعه هستند و نقش تعیین کننده ای در توسعه کسب و کارها دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عنایت رضایی‌پور فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در حاشیه بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان به مناسبت هفته مهارت و کارآفرینی افزود: یکی از مشکلات جدی جامعه امروز ایجاد فرصت‌های کسب و کار و اشتغال آفرینی، نبود مهارت‌های فنی و فرهنگ مهارت آموزی است.

رضایی‌پور با اشاره به اهمیت فعالیت این مرکز در آموزش افراد و تحقق شعار سال تصریح کرد: از ابتدای سال جاری در راستای تحقق شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، توسط آموزش‌های ارائه شده توسط این مرکز، به ۳۶ مهارت دیده تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی میزان ۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی داده شده است.

فرماندار آستارا بیان کرد: همچنین در چهار ماهه سال جاری به ۵۶۹ نفر کار آموز به میزان ۹۱ هزار ساعت در ۸ کارگاه ثابت شهری، روستایی، سیار، زندان و کمپ‌های ترک اعتیاد توسط ۱۵ مربی ارائه خدمات شده است.

رضایی پور ادامه داد: این خدمات در قالب آموزش محیط کار برای صنوف و بازاریان برای گروه‌های هدف دانش آموختگان و فرهیختگان، دانش آموزان، دانشجویان، زنان سرپرست خانوار، زندانیان، ساکنین مناطق روستایی و مرزی، سربازان وظیفه، شاغلین بنگاه‌های اقتصادی، متقاضیان مهارت آموزی و معتادین بهبود یافته در نوع دولتی و مشارکت نوع اول تا سوم انجام شده است.

وی بیان کرد: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در زمینه مهارت آموزی علاقه مندان به ایجاد فرصت‌های کسب و کار نقش مهمی دارند و باید زمینه‌های فعالیت بهتر این آموزشگاه‌ها که با هدایت سازمان فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند در سطح شهرستان فراهم شود.

رضایی‌پور ادامه داد: این آموزشگاه‌ها در ایجاد کسب و کارهای کوچک که بخش عمده‌ای از اشتغالزایی شهرستان را پوشش می‌دهند بسیار حائز اهمیت هستند.

نماینده عالی دولت در آستارا ضمن تشکر از اقدامات مرکز فنی و حرفه‌ای آستارا و همچنین مدیران و مربیان آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای یادآور شد: برای ایجاد مشاغل پایدار نیازمند تربیت منابع انسانی ماهر داریم که بتوانند با مهارت‌های فنی و حرفه‌ای مشاغل مورد نیاز جامعه را ایجاد و راه اندازی کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشاغل حرفه‌ای مورد نیازجامعه امروز به فراموشی سپرده شده و دیگر کسی به سراغ آن‌ها نمی‌رود گفت: اکنون در زمینه رفع نیازهای مربوط به انواع خدمات نیازمند افراد شاغل و دارای مهارت در این زمینه هستیم.

رضایی پور ادامه داد: نیازسنجی مشاغل مورد نیاز از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود.

وی گفت: افراد بسیاری امروز دارای مدارک بالای تحصیلی هستند اما به دلیل نداشتن مهارت لازم در حرفه‌ای که دارای مدرک می‌باشند نمیتوانند برای خود ایجاد اشتغال کنند واین یکی از چالش‌های جدی کشور در زمینه اشتغالزایی است.

فرماندار آستارا با اشاره به تاسیس دانشکده مهارت و کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا و همکاری با مرکز آموزش فنی و حرفه تصریح کرد: اساس تشکیل دانشکده مهارت و کارآفرینی، مهارت‌افزایی دانشجویان و برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های کوتاه‌مدت برای کارآفرینی است و بر این اساس دانشجویان می‌توانند بعد از فارغ‌التحصیلی بدون دغدغه وارد فضای کسب‌وکار شوند.

Share