شهردار سیاهکل در گفتگو با دیارمیرزا مطرح کرد؛

از احداث کمربندی خیام سیاهکل تا تفکیک از مبدا زباله | برنامه‌ ریزی مدون برای آسفالت کوچه‌ها

کمیل لاهوتی با اشاره به احداث کمربندی خیام گفت: شهر سیاهکل فاقد کمربندی است و با احداث کمربندی خیام، گذر ماشین‌های سنگین از داخل شهر محدود می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهردار سیاهکل در گفتگو با دیارمیرزا در مورد اقدامات صورت گرفته در این شهر گفت: با توجه به وظایف ذاتی شهرداری مسئولیت‌های مختلفی داریم که یکی از مشکلات اصلی و روزمره شهروندان سیاهکل کیفیت آسفالت در معابر شهری است.

کمیل لاهوتی گفت: شهرداری سیاهکل یک تیم برای لکه‌گذاری به صورت روزانه در سطح شهر را تشکیل داده است.

وی با اشاره به اینکه بخش عظیمی از کوچه‌های شهر خاکی است، گفت: برنامه ریزی دقیقی برای آسفالت کوچه ها به صورت برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت صورت گرفته است.

شهردار سیاهکل با بیان اینکه تاکنون ۵ هزار متر مربع آسفالت انجام گرفته است، یادآور شد: در حال حاضر آسفالت کوی سادات به اتمام رسیده و همچنین خیابان شهدا نیز انجام شده و کوی کلانتری به طول یک کیلومتر نیز در دست انجام است.

وی در مورد آبگرفتگی کوچه و معابر نیز گفت: در شش ماه گذشته بالغ بر ۲ هزار متر لوله‌گذاری و جمع آوری آبهای سطحی صورت گرفت.

لاهوتی با تاکید بر اینکه شهرداری باید هم شهرسازی و هم شهرداری انجام دهد، گفت: در بخش پروژه‌های زیر بنایی مطابق با پیش بینی‌هایی که در طرح جامع شهرسازی انجام گرفته، رینگ کمربندی به نام خیام تعریف شده است که این پروژه با اعتبارات داخلی و پیشرفت خوبی در حال انجام است.

وی افزود: شهر سیاهکل فاقد کمربندی است و با احداث کمربندی خیام، گذر ماشین‌های سنگین از داخل شهر محدود می‌شود.

لاهوتی افزود: برای پارک‌ها برنامه‌های مفصلی داریم و به دنبال سیستم روشنایی شهر و گسترش فضای سبز هستیم.

وی در مورد بودجه شهرداری سیاهکل گفت: بودجه امسال از محل اعتبارات داخلی معادل ۴۵ میلیارد تومان است که سال گذشته این اعتبار ۱۹ میلیارد تومان بود.

لاهوتی از پیشتازی شهرداری سیاهکل در حوزه پسماند خبر داد و گفت: چند ماشین برای تفکیک از مبدا زباله در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه سیاهکل جایگاه دفن زباله مجزایی ندارد، افزود: شهرهای سیاهکل، لاهیجان و رودبنه محل دفن زباله مشترکی دارند.

لاهوتی گفت: شاخص زباله به ازای نفر در استان گیلان ۸۰۰ گرم است که شهرداری سیاهکل براساس باسکول ۷۳۰ گرم زباله تحویل می‌دهد که این نشان از عملکرد مناسب شهرداری و فرهنگ همکاری مردم است.

وی در مورد جذب سرمایه‌گذاری در سیاهکل نیز به دیارمیرزا گفت: شهر سیاهکل با توجه به اتوبانی که باز شده و این شهر را در یک مسیر اصلی قرار داده است در موقعیت خوب و استراتژیک قرار گرفته در حال حاضر اقدامات خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری انجام شده است.

Share