۳۰ داروی پرمصرف تولید نشوند؛ دولت متوجه هشدارها می‌شود

هشدار جدی سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی: کمبودهای دارویی به شدت افزایش یافته است

عضو سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران گفت: پیشنهاد قیمت‌گذاری دارو به وسیله سندیکا در چارچوب قانونی بسیار درست است و هیچ راه دیگری برای حل مشکلات صنعت وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ نیما سپهری عضو سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران گفت: با ادامه شرایط کنونی، این احتمال وجود دارد که تا چند ماه دیگر تولید داروهای درمان سرطان را متوقف و به جای آن، مکمل تولید کنیم. با این وضعیت هزینه تولید داروهای سرطان در داخل از هزینه واردات داروهای فوریتی بیشتر شده است. سال قبل مقدار زیادی داروهای فوریتی بی‌کیفیت وارد کشور شد که عوارض زیادی برای بیماران داشت. متاسفانه در نهادهای تصمیم‌گیر هیچ اراده‌ای برای حل مشکلات صنعت داروسازی وجود ندارد.

از پیشنهاد قیمت‌گذاری دارو توسط سندیکا حمایت می‌کنم‌

محمد آذری‌نیا عضو سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران گفت: در سال ۱۴۰۱ دولت هیچ اراده‌ای برای افزایش قیمت دارو ندارد و به گفته رئیس‌جمهوری دولت امسال قصد ندارد تورمی را در زمینه سه کالای نان، بنزین و دارو ایجاد کند. از پیشنهاد قیمت‌گذاری دارو توسط سندیکا حمایت می‌کنم. افزایش هزینه‌ها، تولید همه داروها را دچار مشکل کرده است. پیشنهاد ما این است که قیمت گذاری مکمل‌ها تسهیل شود تا از سود حاصل از فروش آنها، هزینه تولید داروهای زیانده جبران شود.

بخشی از شربت‌ها و قطره‌ها را دیگر تولید نمی‌کنیم

پیمان ترحمی عضو سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در ادامه گفت: ما حدود ۱۳۰ کد محصول فعال داشتیم که الان حدود ۴۰ کد فعال ما از دور تولید خارج شده است. بخشی از شربت‌ها و قطره‌ها را دیگر تولید نمی‌کنیم. کمبودهای دارویی به شدت افزایش یافته است. چرا مدیران هلدینگ‌های دارویی دولتی در این نشست حضور ندارند؟ آیا برای آن‌ها حل مشکلات صنعت داروسازی هیچ اهمیتی ندارد؟ مسئولان دولتی خودشان را به خواب زده‌اند و نمی‌توان آن‌ها را از خواب بیدار کرد. سندیکا باید خودش قیمت‌گذاری دارو را انجام دهد و برای دولت هم ضرب‌العجل تعیین کند.

ارز داروهای دوران کرونا را به ما ندادند

محمد پیرورام عضو سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران گفت: هیچکس حاضر نیست ارزهای سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ ما را بدهد. ارز داروهایی را که در دوران کرونا به دستور صریح سازمان غذا و دارو ساختیم، به ما نمی‌دهند. پیشنهاد قیمت‌گذاری دارو به وسیله سندیکا در چارچوب قانونی بسیار درست است و هیچ راه دیگری برای حل مشکلات صنعت وجود ندارد.

۳۰ داروی پرمصرف تولید نشوند؛ دولت متوجه هشدارها می‌شود

پویا فرهت عضو سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران گفت: پیشنهاد می‌کنم، حدود ۳۰ داروی عمومی که مصرف زیادی دارند و تولید آن‌ها زیانده است، سه ماه تولید نکنیم. بگذارید دولت این داروها را وارد کند و ارزبری زیادی به دولت تحمیل شود تا متوجه درست بودن هشدارهای صنعت داروسازی شوند.

Share