در یک نشست مشترک عنوان شد؛

مسکن خبرنگاران جزء اولویت‌های ارشاد است | نظام صنفی رسانه تشکیل شود

ثقتی گفت: بسیج رسانه بهترین حلقه اتصال رسانه با فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و سپاه همیشه کمک حال دولت در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس سازمان بسیج رسانه گیلان در نشست اعضای بانوان بسیج رسانه گیلان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با اشاره به این مطلب که دشمن با تمام ابزار و قدرت رسانه‌ای در تلاش است که تا دستاوردهای نظام را ضعیف و کمرنگ جلوه دهد، گفت: در این راستا وظیفه رسانه‌ها بسیار سنگین است و خبرنگاران نقش محوری در آگاهی بخشی جامعه و تبیین دستاوردهای نظام دارند

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان گفت: جهاد تبیین جدی‌ترین مطالبه مقام معظم رهبری است و در این زمینه خبرنگاران وظیفه سنگینی دارند.

پارسا افزود: با پیگیری‌های جدی رسانه‌ها رتبه‌بندی فرهنگیان بعد از سال‌ها به نتیجه‌ای مناسب رسید و امیدواریم این اتفاق در حوزه رسانه نیز رخ دهد و شاهد اجرای طرح رتبه‌بندی خبرنگاران باشیم زیرا این مسئله می‌تواند بسیاری از مشکلات این صنف را رفع کند.

وی یادآور شد: در همین راستا نشست‌های مستمری با نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است.

پارسا در ادامه به مشکل قدیمی و همیشگی رسانه یعنی بیمه خبرنگاران اشاره کرد و گفت: تفکیک بیمه خبرنگاران با سایر اعضای صندوق اعتباری هنر می‌تواند گره کور بیمه‌ای اصحاب رسانه را باز کند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان یکی دیکر از اقدامات مناسب برای ساماندهی خبرنگاران تشکیل نظام صنفی رسانه است، گفت: تأسیس نظام صنفی رسانه مطالبه جدی خبرنگاران است.

فرهنگ مقوله فراسازمانی است

 رضا ثقتی نیز با بیان اینکه بسیج رسانه بهترین حلقه اتصال رسانه با ارشاد اسلامی بوده و این حلقه باید قوی‌تر شود گفت: سپاه همیشه کمک حال دولت در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه فرهنگ یک مقوله فراسازمانی است، گفت: نمی‌توان فقط از یک سازمان در خصوص فرهنگ انتظار خدمات‌رسانی داشت، همه سازمان‌ها باید خود را متولی فرهنگی بدانند و دست ارشاد اسلامی را بگیرند.

ثقتی با بیان اینکه دایره مطالبات اصحاب رسانه بسیار زیاد و گسترده و به حق است، تصریح کرد: تکرار برگزاری چنین جلساتی و احصا مطالبات خبرنگاران و پیگری آن‌ها می‌تواند به حل و فصل تدریجی مشکلات خبرنگاران استان گیلان کمک کند زیرا بسیاری از این مشکلات حتی با یک نامه نگاری و با یک تذکر حل می‌شود.

وی با بیان اینکه پیگیری مسکن خبرنگاران جزء اولویت‌های ارشاد است، افزود: بسیج رسانه گیلان خبرنگاران تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه با تعامل و هم افزایی می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد، گفت: از مدیران کل برای حل مشکلات صنفی خبرنگاران کمک میگیریم.
ثقتی، عدم تعامل مدیران با خبرنگاران را یک نقیصه بزرگ دانست و بیان کرد: عدم پاسخگویی و نقدپذیری برخی مدیران، انتقاد به حق رسانه‌ها است.

ثقتی با ارائه آماری از تعداد رسانه‌های مکتوب و مجازی گیلان، تصریح کرد: موفقیت‌های خبرنگاران در آوردگاه‌های ملی و منطقه‌ای نشان دهنده درک و توانمندی بالای رسانه‌ای گیلان است.
وی با تاکید بر آموزش محور بودن خبرنگاران و اصحاب رسانه، افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه گیلان باید دنبال حرفه‌ای‌تر شدن باشند.

ثقتی نظام‌مند کردن و اجرای عدالت در حوزه آگهی‌های قابل درج در مطبوعات را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: باید این نظام مندی به نفع رسانه‌ها و خبرنگاران فعال استان گیلان شکل بگیرد و این امر از خواسته‌های اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی حرفه‌ای‌تر شدن رسانه‌ها و خبرنگاران در تولید محتوا را هم لازم و ضروری دانست و ابراز داشت: اخذ تسهیلات ویژه خبرنگاران هم موردی است که درصددیم اقداماتی را در آن حوزه انجام دهیم تا زنجیره حمایت از رسانه‌ها به خوبی شکل بگیرد.

ثقتی با اشاره به لغو کنسرت موسیقی در سالروز زلزله ۳۱ خرداد، بیان کرد: مطالبه رسانه‌ها و مردم رودبار در خصوص لغو برگزاری کنسرت در ۳۱ خرداد به حق بود.

وی با تاکید بر اینکه طبق بررسی‌هایی که داشتم در طی سال‌ها مجوز کنسرت موسیقی در گیلان بسیار بالا بوده و کسی چیزی نگفته گفت: این اعتراض به کنسرت در ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که مردم از دولت کنونی و دولت سیزدهم انتظارات زیادی دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه متن‌های انتقادی به پیشرفت کاری ارشاد کمک می‌کند، گفت: خبرنگاران چشم بینا و اهرم‌های نظارتی مدیران و دستگاه‌ها هستند.

Share