با حضور بیش از ۶۰۰ شطرنج باز

مسابقات بین المللی شطرنج “جام گیلان” در رشت آغاز شد+ تصاویر

به گزارش روابط عمومی هیات شطرنج استان گیلان، نخستین دوره رقابتهای بین المللی شطرنج “جام گیلان” با حضور بیش از ۶۰۰ شطرنج باز از ایران و هشت کشور خارجی از عصر شنبه در رشت آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نخستین دوره رقابتهای بین المللی شطرنج “جام گیلان” با حضور بیش از ۶۰۰ شطرنج باز از ایران و هشت کشور خارجی از عصر شنبه در رشت آغاز شد.

مراسم افتتاحیه نخستین دوره مسابقات بین المللی شطرنج “جام گیلان” عصر امروز به میزبانی دانشگاه گیلان و با حضور سرپرست دانشگاه، دو تن از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی، مدیران استانی و شطرنج بازان در تالار حکمت دانشگاه برگزار شد.

در این دوره از رقابت ها، بیش از ۶۰۰ شرکت کننده از ۹ کشور در رده سنی آزاد به مدت یک هفته تا تاریخ ۲۵ تیرماه با هم رقابت می‌کنند.

با توجه به اینکه این رقابتها بین‌المللی است و با حضور شطرنجبازان زبده داخلی و کشورهای خارجی انجام می شود، برگزاری این مسابقات در فدراسیون شطرنج کشور، فدراسیون آسیایی و همچنین فدراسیون جهانی ثبت شده و هر ساله در فصل تابستان این رقابتها برگزار خواهد شد.

نخستین دوره رقابتهای شطرنج بین‌المللی جام گیلان، به مدت هشت روز در دانشکده معماری دانشگاه گیلان در رشت ادامه خواهد یافت که در نهایت به نفرات برتر این دوره از مسابقات، ۱۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی اهداء می‌شود.

Share