با حکم علیرضا مقدسی؛

«علی حسین ذوالقدر» سرپرست جدید اداره کل گمرک آستارا شد | از زحمات سعید نادری تقدیر شد

آئین معارفه سرپرست جدید اداره کل گمرک آستارا با حضور صادق برزگر سرپرست نظارت گمرکات گیلان، فرماندار، نماینده و جمعی از مسئولان شهرستان آستارا برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «علی حسین ذوالقدر» با حکم «علیرضا مقدسی» رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران برای مدت ۴ ماه به سمت سرپرست اداره کل گمرک آستارا معرفی شد.

پیش از این سعید نادری سرپرست اداره کل گمرک آستارا بود و ذوالقدر پیش از این معاون گمرک قشم بود.

گمرک بندر مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان به عنوان یک اداره کل در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، کارنه تیر بین المللی، مبدا و مقصد کارنه تیر، کاپوتاژ، امور مسافری، مرجوعی، امانت‌های پستی و قضائی فعالیت می‌کند.

فرماندار آستارا در این آیین گفت: از پنج گمرک استان گیلان سه گمرک در آستارا می باشد که اصلاح ساختار سازمانی گمرک این شهرستان از الزامات است.

عنایت رضایی‌پور اظهار کرد: گمرک آستارا در حوزه های زمینی، ریلی و دریایی فعال است.

وی با بیان اینکه در کشور کمتر گمرکی را داریم که این سه رویه را به شکل همزمان داشته باشد، ادامه داد: باید به این گمرک نگاه ویژه ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت گمرک زمینی آستارا در مرز زمینی بصورت شبانه روزی است، افزود: فعال بودن گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا مبین اهمیت گمرک در این شهرستان است.

نماینده عالی دولت در آستارا، با تأکید بر اینکه بیش از ۸۰ درصد صادرات استان گیلان از گمرک آستارا انجام می شود، خاطرنشان کرد: هر چند که خطوط ریلی بین المللی آستارا به رشت متصل نشده است، با اتصال این خط، رونق و پییشرفت قابل توجهی در توسعه اقتصادی به وجود می آید.

وی با اشاره به اینکه راه آهن رشت – آستارا به اشتغال جوانان در این منطقه کمک می کند، اضافه کرد: از پنج گمرک استان گیلان سه گمرک مرز زمینی، ریلی و منطقه ویژه اقتصادی بندر در آستارا و دو گمرک مرز و کاسپین در منطقه آزاد در انزلی می باشد.

وی در ادامه بر الزام اصلاح ساختار سازمانی گمرک شهرستان آستارا تأکید کرد و یادآور شد: باید ساختار سازمانی متناسب حوزه جذب نیروی انسانی در این گمرک صورت بگیرد.

رضایی‌پور با تاکید بر لزوم تجهیز امکانات سخت افزاری گمرک آستارا تصریح کرد: تجهیزات سخت افزاری از جمله کیفیت و تعداد دستگاه ایکس‌ری باید تقویت و افزایش پیدا کرده و ایجاد تیرپارک نیز از مهمترین خواسته های ما در جهت ایجاد رونق اقتصادی در مرزهای سه گانه آستارا است.

در پایان این جلسه از زحمات سعید نادری تقدیر و علی حسین ذوالقدر برای مدت ۴ ماه به عنوان سرپرست جدید اداره کل گمرک آستارا معرفی شد.

Share