حین انجام مأموریت در ایست و بازرسی

شهادت جوان رشید گیلانی در زاهدان

استوار یکم مهدی کامور آستانه در حین انجام مأموریت در ایست و بازرسی زاهدان در استان سیستان و بلوچستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح امروز بود که خبر شهادت یکی از ماموران گیلانی یگان تکاوری ۱۰۶ پلیس استان سیستان و بلوچستان در فضای مجازی پخش شد.

پس از بررسی‌های به عمل آمده توسط فارس خبر شهادت استوار یکم مهدی کاور آستانه توسط نیروی انتظامی استان گیلان و مرزبانی تایید شد.

طبق اعلام علی رحیمی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان، به منظور تأمین امنیت، کاهش جرایم، حفظ آرامش مراسم مذهبی پیش رو و  جلوگیری از هر گونه فعالیت گروهک‌های معاند در مرکز استان سیستان و بلوچستان، طرح کنترل مبادی ورودی شهر زاهدان در دستور کار تکاوران پلیس استان قرار گرفته است.

آنطور که وی می‌گوید ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته تیمی از مأموران جان برکف یگان تکاوری ۱۰۶ پلیس استان، با رعایت کلیه موارد ایمنی و امنیتی در حال کنترل تردد خودروهای عبوری در ورودی شهر زاهدان از سمت خاش بودند که راننده یک دستگاه سواری پژو پارس بدون توجه به علائم هشداری پلیس با سرعتی جنون آمیز به ایست و بازرسی مأموران برخورد می‌کند.

بنا بر اعلام معاونت اجتماعی نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان سپس خودروی مهاجم پس از برخورد با موانع به شدت به یکی مأموران حاضر در محل،  استواریکم مهدی کامور آستانه برخورد می‌کند که متأسفانه بدلیل شدت برخورد، این مأمور جان برکف پلیس استان در دم جان خود را از دست داد و به درجه رفیع شهادت نائل آمده و راننده ۱۹ ساله خودرو پژو بازداشت شد.

شهید استوار یکم مهدی کاور آستانه متولد سال ۶۶ از آستانه‌اشرفیه بوده و مراسم تشییع این شهید گرانقدر ابتدا در شهر زاهدان سیستان و بلوچستان برگزار و سپس برای تدفین به زادگاهش یعنی آستانه‌اشرفیه منتقل می‌شود.

Share