مدیرعامل توزیع برق گیلان:

با همکاری مشترکان قطعی برق نداریم | نزدیک شدن مصرف برق گیلان به ۱۶۰۰ مگاوات

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه مصرف برق استان به ۱۶۰۰ مگاوات نزدیک شده است، افزود: همکاری خوب مشترکان برق گیلان در بخش خانگی، صنعتی و ادارات، باعث شد تاکنون خاموشی اعمال نشود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدتقی مهدی زاده با بیان اینکه در اوج مصرف هستیم و روزهای گرم تابستان را سپری می‌کنیم اظهار کرد: یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک برق در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه مصرف برق استان به ۱۶۰۰ مگاوات نزدیک شده است، افزود: همکاری خوب مشترکان برق گیلان در بخش خانگی، صنعتی و ادارات، باعث شد تاکنون خاموشی اعمال نشود.

مهدی زاده در گفت و گوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به اینکه رشد مصرف از شروع فصل گرما در مقایسه با ماه‌های قبل در گیلان از ۱۳.۵ درصد در سال گذشته به دو درصد در امسال رسیده است، گفت: با تغییر ساعات کار ادارات، روزانه حدود هفت مگاوات در مصرف برق استان صرفه جویی شده است.

وی با اشاره به اثر خوب این کاهش مصرف در اعمال نشدن جدول خاموشی‌ها در گیلان، افزود: خاموشی ۱۵ دقیقه کولر می‌تواند در ساعات اوج مصرف هزینه‌های برق خانوار را کاهش دهد.

مهدی زاده خاطرنشان کرد: با همکاری خوب مشترکان برق استان و در صورت ادامه این همکاری و برنامه ریزی‌های انجام شده امید می‌رود امسال خاموشی برق نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در زمان اوج و پیک مصرف و همچنین خاموش کردن لامپ‌های اضافی از راهکارهای کاهش مصرف برق است.

Share