به‌منظور بررسی و تخصیص اعتبارات ملی

بازدید مسئولان سازمان برنامه‌وبودجه از طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

مسئولان سازمان برنامه‌وبودجه کشور به همراهی عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه و همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌منظور بررسی و تخصیص اعتبارات ملی از عرصه‌های آموزشی و درمانی مجتمع دانشگاهی لاکان رشت بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محسن‌پور مهندس حسینی از مسئولان حوزه معاونت امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه‌وبودجه، شراره کاووسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان، جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس به همراه ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از طرح‌های عمرانی حوزه سلامت مرکز آموزشی و درمانی پورسینا رشت بازدید کردند.

مسئولان سازمان برنامه‌وبودجه در ابتدای این بازدید میدانی از طرح‌های عمرانی مرکز آموزشی درمانی پورسینا رشت، از محل احداث بیمارستان جایگزین پورسینا رشت بازدید کردند.

بررسی میزان اعتبار پروژه احداث بیمارستان جایگزین پورسینا، منابع تأمین اعتبار در طول احداث و همچنین چگونگی نحوه تأمین اعتبار از ردیف‌های تهاتر و فروش نفت از جمله موضوعاتی بود که مسئولان سازمان برنامه‌وبودجه، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی، دکتر ارسلان سالاری – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان در جریان بازدید از محل احداث بیمارستان جایگزین پورسینا توسط طرح و بررسی شد.

بیمارستان جایگزین پورسینا رشت ازجمله پروژه‌های مشترک دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه است که حدوداً از یک سال پیش، فرایند احداث آن آغاز شده است.

مسئولان سازمان برنامه‌وبودجه همچنین در ادامه‌ی بازدیدهای مشترک خود از طرح‌های عمرانی مرکز آموزشی درمانی پورسینا رشت با عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، از محل راه‌اندازی MRI جدید، CT اسکن، آنژیوگرافی محیطی و بخش ICU پورسینا نیز بازدید کردند.

در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی مرکز آموزشی درمانی پورسینا رشت، مسئولان سازمان برنامه‌وبودجه از بیمارستان جدیدالاحداث سرلشکر شهید موسی نامجوی رشت نیز بازدید کردند.

بازدید مسئولان سازمان برنامه بودجه و دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مرکز آموزشی درمانی رازی رشت

بخش های آزمایشگاه، بیوشیمی، هماتولوژی، پاتولوژی و آندوسکوپی از جمله واحد های بودند که توسط مسوولان سازمان برنامه و بودجه و دانشگاه علوم پزشکی گیلان مورد بررسی و بازدید میدانی قرار گرفتند.

مرکز آموزشی درمانی رازی رشت نیز از جمله مراکز در استان گیلان است که موضوع تجدید بنای آن در سال‌های اخیر مورد توجه دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار گرفته است.

بازدید مسئولان سازمان برنامه‌وبودجه از طرح‌های عمرانی در دست احداث مجتمع دانشگاهی لاکان رشت

محل احداث ساختمان دانشکده پزشکی در سایت لاکان رشت، نخستین عرصه‌ای بود که توسط مسئولان سازمان برنامه‌وبودجه و همچنین عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس مورد بازدید قرار گرفت.

در این بازدید، فرایند احداث پروژه، ابعاد فنی و مختصات اجرایی دانشکده، پیشرفت فیزیکی و اعتبار موردنیاز آن موردبحث و بررسی قرار گرفت.

دانشکده پزشکی سایت لاکان از جمله ابرپروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان است که با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه احداث آن از سر گرفته شده است.

ساختمان دانشکده پزشکی مجتمع دانشگاهی سایت لاکان رشت پس از ۲۵ سال توقف در عملیات اجرایی، با پیگیری‌های مستمر و ممارست رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از سر گرفته شده و هم‌اکنون حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق قرارداد باید در مدت ۳۶ ماه از آغاز عملیات اجرایی به بهره‌برداری برسد.

سایت جامع آزمون مجتمع دانشگاهی لاکان رشت، دومین محلی بود که پیشرفت فیزیکی آن توسط مشاورین سازمان برنامه‌وبودجه، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی و همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مورد بازدید و بررسی میدانی قرار گرفت.

این سایت به‌منظور ارتقا سطح کیفیت، پویایی و امنیت برگزاری آزمون‌ها، جلوگیری از پراکندگی فضا در برگزاری آزمون‌ها و در دسترس بودن همیشگی فضای آزمون با ظرفیت پیشنهادی ۲۲۰ ایستگاه الکترونیک و ۱۵ ایستگاه صلاحیت بالینی احداث و راه‌اندازی شده است.

سایت جامع آزمون دانشگاه علوم پزشکی گیلان که یکی از پروژه‌های قابل‌افتتاح در هفته دولت است، تنها سایت جامع آزمون الکترونیک و مجهز در استان گیلان به شمار می‌رود.

مرکز مراقبتی پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی گیلان (سوله بحران) در سایت لاکان، سومین عرصه مورد بازدید مسئولان سازمان برنامه‌وبودجه، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی و همچنین دکتر ارسلان سالاری – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بود.

مرکز مراقبتی پدافند غیرعامل که تنها مرکز آماده ارائه خدمت به مردم در مواقع بحرانی است در اوج بحران کرونا، با اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی احداث و تجهیز شده است که پس از بهره‌برداری، در چند پیک کرونا مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

علاوه بر مرکز مراقبتی احداث و تجهیز شده پدافند غیرعامل در سایت لاکان رشت، قرار است در صورت تأمین اعتبار دو سازه مشابه نیز برای ارائه خدمات درمانی و بستری در جوار سوله بحران احداث و تجهیز شود.

بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی سایت دانشگاهی لاکان رشت که از پروژه‌های ملی وزارت راه و شهرسازی بوده و هم‌اکنون حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، از دیگر محل‌هایی بود که پیش از ظهر امروز توسط مشاورین سازمان برنامه‌وبودجه، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان و همچنین دکتر ارسلان سالاری – رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مورد بازدید میدانی قرار گرفت.

بیمارستان جنرال ۹ طبقه و ۴۰۰ تختخوابی سایت لاکان رشت در زمینی به مساحت ۴۶ هزار مترمربع و زیربنای ۳۶ هزار مترمربع در حال احداث است که در صورت بهره‌برداری بیمارستان‌های تک تخصصی رشت را در یک بیمارستان بزرگ متمرکز و منسجم می‌کند.

ساختمان در دست احداث مسجد سایت جامع دانشگاهی لاکان رشت نیز از دیگر محل‌های بود که توسط مسئولان امروز مورد بازدید میدانی قرار گرفت.

بازدید مسوولان‌ سازمان برنامه و بودجه و دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مرکز آموزشی درمانی شفا رشت

مسوولان سازمان برنامه و بودجه و دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور در مرکز آموزشی درمانی شفا، از بخش های اطفال و کودکان ، اورژانس و زنان این مرکز بازدید کردند.

در این بازدید ضمن حضور مسوولان سازمان برنامه و بودجه در جانمایی محل استقرار بخش اورژانس پیش‌ساخته ، بر لزوم احداث بیمارستان جایگزین شفا و بهبود فضای آموزشی و درمانی آن نیز تاکید شد.

گفتنی است، احداث بیمارستان جایگزین شفا رشت از جمله طرح های در دست اقدام دانشگاه علوم پزشکی گیلان است که مطالعات و مذاکرات تجدید بنای آن طی سه سال اخیر با سازمان برنامه و بودجه و همچنین سازمان صنایع وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح آغاز شده است.

بازدید از کلینیک تخصصی و فوق تخصصی شهدای سلامت و فاز دو مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور

کلینیک تخصصی و فوق تخصصی شهدای سلامت رشت در چهار طبقه احداث شده و چهار هزار و ۱۲۰ متر مربع وسعت دارد.

این کلینیک ویژه تخصصی دارای ۷۰ مطب است که به صورت همزمان با تعرفه دولتی به مردم خدمت می‌کند و دارای بخش هایی نظیر آزمایشگاه ، رادیولوژی، دندانپزشکی، داروخانه‌ و سایر فضاهای پشتیبان است.

کلینیک ویژه و فوق تخصصی شهدای سلامت رشت از پروژه های طرح تحول سلامت در استان گیلان است که طی سه سال اخیر فرایند احداث و تکمیل آن در دستور کار قرار گرفته است.

فاز دو مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی ۱۷ شهریور رشت نیز در پنج طبقه ساخته شده و دارای بخش هایی نظیر درمانگاه، فیزیوتراپی، آندوسکوپی ، کولونوسکوپی، اتاق عمل، NIC، استریل و بخش های بستری کودکان و نوجوانان و همچنین بخش های آموزشی است.

در راستای طرح تحول سلامت، گیلان ، ۹ پروژه تعریف شده داشت که در موعد مقرر آن هیچ کدام به مرحله بهره‌برداری نرسید.

در راستای احداث و توسعه زیرساخت بهداشتی درمانی در استان گیلان که طی سه سال اخیر مورد توجه دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار گرفته، از سرگیری احداث کلینیک های ویژه تخصصی آغاز شده که تاکنون دو کلینیک در فومن و رودسر به بهره برداری رسیده
و کلینیک های تخصصی آستانه اشرفیه، لنگرود و شهدای سلامت نیز در آستانه بهره‌برداری قرار دارند.

گفتنی است کلینیکهای تخصصی رودبار، صومعه‌سرا و لاهیجان نیز در دست ساختمان قرار دارند.

در ادامه سلسله بازدیدهای میدانی مسوولان سازمان برنامه و بودجه از عرصه های بهداشتی و درمانی رشت، پایگاه بهداشتی سلیمانداراب این شهر نیز مورد بازدید قرار گرفت.

Share