مدیرعامل آبفای گیلان خبر داد

اجرای پروژه های آبرسانی در مرکز و شرق استان توسط قرارگاه خاتم | آبرسانی به ۳۹ روستای لنگرود

مدیرعامل آبفای گیلان گفت: در شهرستان لنگرود به دنبال محرومیت زدایی آبرسانی هستیم لذا ۳۹ روستای شهرستان را با اعتبار ۵۹ میلیارد تومانی در دستور کار داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مازیار علیپور در دیدار با فرماندار و نماینده شهرستان لنگرود در مجلس، با اشاره به تداوم جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ تا پایان تابستان امسال، اظهار کرد: باید با جذب اعتبارات مشکل آبی شهرستان لنگرود را برطرف کنیم.

وی از تخصیص اعتبار ۳۴ میلیارد تومانی برای پروژه های آبرسانی شهرستان لنگرود خبر داد و عنوان کرد: تاکنون جذب ۴۲ درصدی داشتیم و خوشبختانه هر ۱۶ پروژه تعریف شده عدم جذب ندارند.

مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان، با اشاره به پیشرفت ۱۲ درصدی طرح ملی تصفیه فاضلاب در استان، اضافه کرد: تاکنون ۱۳ میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام به اعتبار ۱۹۰۰ میلیارد تومانی نیاز داریم و باید از محل ماده ۵۶ پیگیر اعتبار باشیم.

علیپور، با بیان اینکه قرارگاه خاتم احداث تصفیه خانه فاضلاب رشت را بر عهده دارد، گفت: شهرهای لنگرود، رودسر، لاهیجان، آستانه اشرفیه و صومعه سرا اولویت های بعدی تصفیه فاضلاب هستند.

وی با اشاره به تجهیزات و نیروی انسانی خوب قرارگاه خاتم جهت تسریع در امر آبرسانی و تصفیه فاضلاب، ادامه داد: در شهرستان لنگرود به دنبال محرومیت زدایی آبرسانی هستیم لذا ۳۹ روستای شهرستان را با اعتبار ۵۹ میلیارد تومانی در دستور کار داریم که نیازمند ۱۳۵ کیلومتر حط انتقال شبکه توزیع است و ۹۳۲۹ خانوار با جمعیت ۲۶ هزار نفری را تحت پوشش قرار می دهد.

مدیرعامل آبفای گیلان سه روستا از ۳۹ روستا را فاقد آب و ۳۶ روستای دیگر را نیازمند اصلاح مخزن و شبکه دانست و بیان کرد: پروژه های آبرسانی در مرکز و شرق استان توسط قرارگاه خاتم و در غرب استان توسط بسیج سازندگی دنبال می شود لذا ۳۹ روستای مذکور در اختیار قرارگاه خاتم جهت احداث مخزن و شبکه قرار دارد.

وی از اجرای طرح جهادی آبرسانی به ۷۱۱ روستای گیلان خبر داد و اضافه کرد: مقرر شده این طرح ۳۰ ماهه به اتمام برسد لذا از فرمانداران می خواهیم روستاهای اولویتدار را مشخص کنند.

علیپور، همچنین از تجلیل از خیرین آبرسان استان هم در حوزه آب و هم در حوزه فاضلاب خبر داد و خاطرنشان کرد: این خیرین زمین های خود را در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار دادند تا برای مردم مخزن و چاه ایجاد کنیم.

Share