۷+ فواید قهوه برای بدن، مو و پوست

چیزهای زیادی در مورد قهوه در مجلات پزشکی، مجلات و اسپرسو میکر گفته شده است، از همین رو از شما دعوت می کنم از سایت اسپرسو میکر اولین خرید قهوه اسپرسو را انجام داده و  بعد از دریافت و نوشیدن قهوه از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

اما آیا تا به حال به این واقعیت فکر کرده اید که قهوه واقعاً برای شما مفید است؟ نوشیدن قهوه می تواند گردش خون را بهبود بخشد، برای قلب شما عالی باشد، شما را از نظر ذهنی تیز نگه دارد و حتی می تواند به چیزهایی در بدن مانند رشد مو کمک کند. در اینجا برخی از فواید سلامتی قهوه برای بدن، مو، ذهن و پوست آورده شده است.

فواید قهوه

چیزهای زیادی در مورد قهوه در مجلات پزشکی، مجلات و اسپرسو میکر گفته شده است، از همین رو از شما دعوت می کنم از سایت اسپرسو میکر اولین خرید قهوه اسپرسو را انجام داده و  بعد از دریافت و نوشیدن قهوه از طعم بی نظیر آن لذت ببرید – و بیشتر مردم نمی توانند روز خود را بدون فنجان قهوه صبحگاهی خود شروع کنند، گاهی اوقات بیشتر بسیاری از مردم در پایان یا وسط روز از قهوه برای لذت بردن از آن استفاده می کنند و برای برخی قهوه راهی عالی برای پایان دادن به روز قبل از خواب است. شما نمی توانید دنیایی را بدون قهوه تصور کنید، و بسیاری از چیزها را در مغز فعال می کند که چیزهایی مانند شکلات انجام می دهد.

کافئین و قهوه تلخ

۱. قهوه برای شما مضر است یا؟

تاکنون مطالب زیادی در مورد قهوه نوشته شده است، و تقریباً در هر مجله سلامتی می توانید نگاهی بیندازید و چیزی را پیدا کنید که در مورد قهوه و کافئین در آن گفته شده است – اگرچه بیشتر مردم به قهوه به عنوان چیزی فکر می کنند که باید از آن اجتناب کرد. اگر می‌خواهند سلامتی بهتری را تغییر دهند، یا اگر می‌خواهند شروع به فعالیت بیشتر و کاهش وزن کنند: چرا بیشتر مردم فکر می‌کنند باید قهوه را قطع کنند؟

در واقع، در مورد نوشیدن قهوه باید کاملاً برعکس عمل کنید – تا زمانی که آن را در حد اعتدال می نوشید، حدود سه فنجان در روز، در واقع برای سلامتی شما مفید است. مردم مدتهاست که فکر می کردند قهوه برای سلامتی شما مضر است، اما مطالعات بیشتری انجام شده است تا نشان دهد که در واقع برای سلامتی شما بسیار مفید است.

۲. قهوه گردش خون را بهبود می بخشد

اولین راهی که قهوه می‌تواند گردش خون را در بدن شما بهبود بخشد، بسیار قبل از اینکه قهوه وارد بدن شما شود، اتفاق می‌افتد – این اتفاق در زمانی رخ می‌دهد که قهوه هنوز در فنجان دم می‌کند. چند نفر که این را می خوانند تا به حال در یک روز سرد سرد یک فنجان قهوه گرم و بخار پز را در دستان خود گرفته اند و متوجه آرامشی شده اند که این می تواند به آنها بدهد.

به خصوص برای افرادی که در مناطق سردسیر زندگی می کنند – یا کسانی که با دستان خود کار می کنند و به آنها برای گرم کردن سریع نیاز دارند – قهوه یک راه عالی برای گرم کردن دست است. این حتی خیلی قبل از نوشیدن آن است! اما وقتی واقعاً قهوه می نوشید، یکی از اولین کارهایی که برای شما انجام می دهد بهبود گردش خون است – می توانید گرما را پس از یک فنجان خوب در سراسر بدن خود پخش کنید و دقیقاً به همین دلیل است که این اتفاق برای شما می افتد.

قهوه تلخ و اسپرسو میکر

۳. قهوه باعث بهبود رشد مو می شود

این یکی از فواید قهوه و کافئین است که اکثر مردم حتی به آن فکر هم نمی کنند و اکثر مردم هرگز متوجه نمی شوند که در حال ترویج و بهبود آن با نوشیدن یک یا دو فنجان قهوه روزانه خود هستند. اول، معمولاً مشخص است که نوشیدن قهوه – در درازمدت – رشد مو را بهبود می بخشد، و ممکن است متوجه شوید که احتمال ابتلا به طاسی یا ریزش مو در آینده کمتر است. اگر به طور منظم قهوه می نوشید و ناگهان شروع به نوشیدن قهوه مناسب، دم کرده و برشته می کنید، ممکن است متوجه شوید که یکی از اولین اثراتی که در درازمدت در زندگی خود متوجه می شوید، ایجاد لکه های طاسی است. قبل از شروع به طور پیوسته پر شده اند. کافئین به عنوان مکمل نیز برای رشد مو بسیار مفید است و خواهید دید که بسیاری از شامپوهای تقویت کننده رشد مو حاوی کافئین هستند.

۴. قهوه برای قلب مفید است

ما قبلاً در این مقاله اشاره کرده‌ایم که یکی از فواید شناخته شده کافئین و نوشیدن قهوه این است که گردش خون را بهبود می‌بخشد – چه زمانی که به سادگی فنجان خود را نگه دارید تا مقداری از گرمای لیوان را جذب کنید و چه زمانی که نوشیدن قهوه؛ اما آیا به این فکر کرده اید که چرا از ابتدا این اتفاق افتاده است؟

قهوه بر گردش خون شما تأثیر می گذارد زیرا یکی دیگر از مزایای نوشیدن قهوه این است که برای قلب شما مفید است. اگر مقدار زیادی قهوه می نوشید، همیشه باید مراقب باشید که مصرف خود را در حد متوسط نگه دارید. اگر در یک زمان بیش از حد قهوه بنوشید، باعث افزایش جدی ضربان قلب شما می شود که حتی ممکن است به درد قفسه سینه منجر شود. اما اگر هر بار فقط کمی بنوشید، قهوه می تواند در دراز مدت برای سلامتی شما بسیار مفید باشد.

۵. قهوه برای پوست عالی است

قهوه فواید سلامتی زیادی برای بدن دارد که تا به حال به آن فکر نکرده بودید، و اگر می خواهید فواید سلامتی ذکر شده در اینجا را تجربه کنید، باید قهوه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید – اما همچنین باید بدانید که لزوماً نیازی به مصرف آن ندارید. اگر می خواهید این مزیت خاص برای سلامتی را تجربه کنید، قهوه بنوشید. شاید تا به حال متوجه شده باشید که این مزیت چیست.

ثابت شده است که کافئین – و مواد موجود در قهوه – برای پوست شما بسیار مفید است. ممکن است کافئین را در ترکیبی از بسیاری از کرم‌های پوستی بیابید که قول می‌دهند پوست را در زمانی که خسته است و نیاز به جوانسازی دارد، بیدار کند – مثلاً بعد از اینکه تمام شب بیدار بوده‌اید و باید از شر کیسه‌های زیر پوستتان خلاص شوید. چشم ها اگر در درازمدت از آن استفاده می کنید، متوجه خواهید شد که این مزیت نیز دارد که پوست شما را بسیار جوان تر نشان می دهد.

۶. قهوه به دست ها کمک می کند

قبلاً در این مقاله گفته‌ایم که قهوه به راحتی می‌تواند به بهبود گردش خون در روزهای سرد کمک کند، به خصوص اگر فردی هستید که با دستان خود کار می‌کنید. و به همین ترتیب، قهوه می تواند مستقیماً برای دستان شما نیز مفید باشد، حتی اگر برای امرار معاش با دستان خود کار نکنید.

اولین مزیتی که دارد این واقعیت است که گردش خون شما را بهبود می بخشد – و این به تنهایی برای مقابله با طیف وسیعی از بیماری ها و بیماری هایی که دست ها را تحت تاثیر قرار می دهند، مانند سندرم رینود یا آرتریت، که هر دو آسیب های رایج در محل کار هستند، کافی است. برای افرادی که یک عمر با دستان خود فعال هستند مانند مکانیک ها، نویسندگان و هنرمندان – اما این بیماری ها می توانند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهند. در هر دو مورد، مصرف متوسط ​​کافئین می تواند به شما کمک کند – و به گرم شدن دست ها، بهبود گردش خون و به شما کمک می کند تا شخصاً بتوانید با آن مقابله کنید.

قیمت قهوه

۷. قهوه می تواند به فشار خون کمک کند

اگر قهوه می تواند هم گردش خون را بهبود بخشد و هم به قلب شما کمک کند، پس باید گفت که کافئین می تواند به مشکلات فشار خون نیز کمک کند، درست است؟ اگر قبلاً به آن فکر کرده باشید کاملاً درست می گویید.

اگر با فشار خون پایین دست و پنجه نرم می کنید، یک فنجان قهوه به خوبی می تواند به شما کمک کند – و در هر دو مورد فشار خون بالا و پایین، یک یا دو فنجان قهوه در روز همچنان تمام مزایای سلامتی را برای شما به ارمغان می آورد. ما در این لیست قرار داده‌ایم – اگرچه باید به خاطر داشته باشید که اگر مشکلات قلبی دیگری دارید که همراه با فشار خون بالا باشد، باید بدانید که باید با نوشیدن بیش از حد قهوه راحت باشید و اگر واقعاً مصرف می‌کنید باید به میزان متوسط ​​مصرف کنید. می خواهید برای سلامتی شما مفید باشد: مصرف متوسط ​​قهوه عالی است، اما نوشیدن زیاد آن برای شما مضر است.

منبع: healthline-pt

Share