رسوایی برای بازیگر برنده اسکار؛

کوین اسپیسی به اتهام تعرض جنسی به مردان محاکمه می‌شود

کوین اسپیسی به اتهام تعرض جنسی به مردان در بریتانیا محاکمه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از یورونیوز، کوین اسپیسی، بازیگر سرشناس آمریکایی به اتهام چهار مورد تعرض جنسی به مردان در بریتانیا محاکمه می‌شود. دادستانی رسیدگی کننده به پرونده، علیه وی قرار مجرمیت صادر کرده است.

موارد اتهامی علیه هنرپیشه سریال «خانه پوشالی» به دورانی بر می‌گردد که او مدیر هنری یکی از تئاترهای لندن بود. کوین اسپیسی در حالی در بریتانیا تحت تعقیب قضایی قرار گرفت که در ابتدای جنبش «من هم» (Metoo) و همزمان با رسوایی هاروی واینستین، تهیه‌کننده هالیوودی ادعاهایی علیه او مطرح شد.

بنا به اعلام دادستانی بریتانیا کوین اسپیسی به اتهام چهار مورد تعرض جنسی به سه مرد مورد پیگرد قرار گرفت. به گفته این نهاد قضایی کوین اسپیسی همچنین متهم است که «فردی را بدون رضایت به برقراری رابطه جنسی همراه با دخول وادار کرده است.»

اتهام‌های مطرح‌شده علیه این بازیگر ۶۲ ساله به ماه مارس سال ۲۰۰۵ تا آوریل سال ۲۰۱۳ برمی‌گردد.

کوین اسپیسی بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵ مدیر هنری تئاتر «اولد ویک» در لندن بود. دو فقره از موارد اتهامی علیه کوین اسپیسی به ادعای تعرض جنسی او به یکی از شاکیان پرونده در ماه مارس سال ۲۰۰۵ مربوط می‌شود.

یکی دیگر از موارد اتهام تعرض جنسی علیه کوین اسپیسی به دنبال شکایت شاکی دوم مطرح شده است. این فرد مدعی است که در اوت سال ۲۰۰۸ از سوی بازیگر سرشناس آمریکایی مورد تعرض جنسی قرار گرفته است. شاکی دوم همچنین مدعی است که کوین اسپیسی او را وادار به برقراری رابطه جنسی همراه با دخول کرده است.

چهارمین مورد اتهام تعرض جنسی به دنبال شکایت شاکی سوم مطرح شده که مدعی است در ماه آوریل سال ۲۰۱۳ مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفته است.

کوین اسپیسی در سال ۲۰۱۸ در ایالت ماساچوست آمریکا نیز به اتهام اذیت و آزار جنسی تحت تعقیب قرار گرفت اما در نهایت در سال ۲۰۱۹ برای او قرار منع تعقیب صادر شد.

کوین اسپیسی تاکنون دو بار برنده جایزه اسکار شده است.

Share