عضو شورای شهر رشت تأکید کرد:

هفته محیط زیست در رشت تبریک ندارد! | محیط زیست رشت در مرحله بحرانی است

رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه مسئله محیط زیست در رشت در مرحله بحران قرار دارد، گفت: این مسئله بحران است اگر کسی امروز این را باور ندارد خود باسخگوی مردم باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید حسین رضویان، عضو شورای شهر رشت در جلسه علنی شورا با اشاره به اینکه هفته محیط زیست در رشت تبریک ندارد، تصریح کرد: به هزاران دلیل این را می‌گویم که یکی از آن‌ها وضعیت دو روخانه زرجوب و گوهررود است که از میان شهر رشت عبور می‌کنند در حالی که بیش از صد مدخل آلاینده دارد که جان مردم رشت را به خطر انداخته است.

برای اجرای برخی از اقدامات زیست محیطی رشت نیازمند هنر مدیریت هستیم

رضویان با بیان اینکه گاهی در حل مشکلات محیط زیستی شهر رشت عنوان می‌کنند که نیاز به بودجه است، گفت: برای اجرای برخی از اقدامات زیست محیطی رشت نیاز به بودجه است اما برای خیلی از موارد نیازمند هنر مدیریت هستیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه صد مدخل آلاینده که پسآب صنعتی و فاضلاب انسانی را وارد دو رودخانه کرده و مردم را با مشکلات جسمانی و بیماری‌های صعب‌العلاج دست به گربیان می‌کند، اظهار کرد: این موضوع مشکلی بسیار جدی است که مردم رشت را سال‌ها تهدید می‌کند اما زمانی که می‌خواهیم در مورد جمع‌آوری این آلاینده‌ها صحبت کنیم به گونه‌ای برخورد می‌شود که انگار مسئله‌ای کوچک و شوخی است.

بسیاری از بیمارستان‌ها خروجی فاضلاب‌هایشان را به رودخانه می‌ریزند

عضو شورای شهر رشت با تاکید بر این که باید بیمارستان‌ها تصفیه‌خانه داشته باشند، گفت: بسیاری از بیمارستان‌ها ادعا دارند که دارای تصفیه‌خانه هستند ولی هنوز خروجی فاضلاب‌هایشان را به رودخانه می‌ریزند.

رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت همچنین ادامه داد: کارخانه‌ها برای انجام کار تولیدی خود نباید به گونه‌ای عمل کنند که به قیمت جان مردم تمام شود

وی با اشاره به اینکه شورای ششم با این شعار که آمده‌ایم زبان مردم محلات پایین شهر باشیم، شروع به کار کرد، گفت: در نقاطی مثل فخب، سیاه اسطلخ و صف‌سر مردم چه گناهی کردند!؟ خیلی از کارها که باید انجام شود در زمان اجرا مشخص نیست چه کسی متولی است!

به کسانی که سلامت مردم شهر را به خطر انداخته اخطار بدهید

این عضو شورای شهر رشت افزود: به کسانی که سلامت مردم شهر را به خطر انداخته اخطار بدهید و اگر به اخطار شما عمل نکردند، وظیفه قانونی خود را انجام دهید.

به گزارش دیارمیرزا، رضویان با اشاره به اینکه شورا زبان و نماینده مردم است، اظهار داشت: مردم همیشه در همه ادوار تقاضای اولشان داشتن محیط زیست و سلامت شهری بود.

مسئله محیط زیست در رشت در مرحله بحران قرار دارد

رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه مسئله محیط زیست در رشت در مرحله بحران قرار دارد، گفت: این مسئله بحران است اگر کسی امروز این را باور ندارد خود باسخگوی مردم باشد.

وی خطاب رییس شورای شهر رشت گفت: از ریاست شورا تقاضا دارم تا ادارات مرتبط و ذی‌ربط یعنی محیط زیست و منابع طبیعی رشت به صحن شورا دعوت شوند و در حضور نمایندگان مردم توصیح دهند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

حداقل شورای شهر رشت معضلات ۱۰ نقطه را حل کند | در رشت روزانه چند نفر به سرطان مبتلا می‌شود

رضویان ادامه داد: شورای شهر رشت اگر نمی‌تواند معضل صد نقطه آلوده را حل کند لااقل تلاش و کوشش کند تا پایان شورای ششم، معضلات ۱۰ نقطه را حل کند.

وی افزود: متروپل درآبادان فروریخت همه عزادار شدیم یک کشور متاثر شدند، اما در رشت به سبب مشکلات زیست محیطی روزانه چند نفر به سرطان مبتلا می‌شود و از بین می‌روند و ما انگار نه انگار چنین اتفاق ناخوشایندی در رشت می‌افتد و خیلی شیک و تمیز از کنارش می‌گذریم.

از تمام نهادها و سازمان‌های مرتبط می‌خواهم پاسخگوی مردم باشند

رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت همچنین ادامه داد: از تمام نهادها و سازمان‌های مرتبط می‌خواهم به صحن شورا بیایند و پاسخگوی مردم باشند و گزارش بدهند که تا الان برای رفع مشکل محیط زیست شهر رشت چه کار کردند.

به گزارش دیارمیرزا، رضویان در پایان گفت: نمایندگان رشت د مجلس شورای اسلامی، صدای مردم رشت را به تهران برسانید؛ رشت در مرحله بحران محیط زیست است، زندگی مردم در خطر است.

Share