تجمع معتادین درمنزل خالی از سکنه و بی‌احتیاطی سبب آتش سوزی شد

مهار آتش سوزی سنگین در آفخرا رشت|تجمع معتادین کار دست مردم داد|۶ تن مصدوم شدند

شهرام مومنی، رییس سازمان آتش‌نشانی رشت با بیان اینکه تجمع معتادین درمنزل خالی از سکنه و بی‌احتیاطی موجبات بروز آتش سوزی و نهایتا سرایت آتش ازطریق «چوب زیر حلب دیوار آپارتمان چهار طبقه» به سقف این آپارتمان رافراهم داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حادثه آتش سوزی درخانه ویلایی وسقف یکباب آپارتمان چهار طبقه به ساعت۲۳:۵۰ شب گذشته (۲۵خرداد ۱۴۰۱) به مرکزفرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد.

سریعا باتوجه به حجم حادثه وتراکم سازه‌ای ۱۵ خودروی اطفایی، آبرسان، نردبان و پشتیبان دستگاه تنفسی بهمراه ۵۵ آتش نشان و افسر ارشد به محل آتش سوزی واقع در سبزه میدان، آفخرا اعزام شدند.

شهرام مومنی، رییس سازمان آتش‌نشانی رشت با بیان اینکه تجمع معتادین درمنزل خالی از سکنه و بی‌احتیاطی موجبات بروز آتش سوزی و نهایتا سرایت آتش ازطریق «چوب زیر حلب دیوار آپارتمان چهار طبقه» به سقف این آپارتمان رافراهم داشت.

وی با اشاره به شدت این آتش سوزی باتوجه به سقف‌های چوبی و پراکندگی آتش، ادامه داد: تیم‌های عملیاتی از چندین طرف نسبت به ایمن سازی، خارج کردن ساکنین و مهار و پیشگیری ازگسترش آتش سوزی اقدام کردند.

این مسوول ضمن تاکید بر تنگ و باریک بودن کوچه‌های منتهی به محل حادثه گفت: متاسفانه امکان عملیات خودروی نردبان در این کوچه وجود نداشت.

مومنی به دودگرفتگی چند تن از آتش نشانان اشاره کرد و افزود: بحمدالله هم اینک تمامی آتش نشانان چه با اعزام به بیمارستان و چه با تلاش عوامل اورژانس در محل حادثه؛ حالشان خوب است.

در پایان مومنی ضمن خدا قوت به تمامی آتش نشانان و افسران ارشد و دعای خیر و سلامتی، افزود: اینجانب به نوبه خود مراتب سپاس و قدردانی را از حسن همکاری تمامی تیم‌های عملیاتی اورژانس، اداره برق، اداره گاز، شهرداری، پلیس ۱۱۰ و پلیس راهور بواسطه حضور و همکاری‌شان در این حادثه را دارم.

آتش نشانان در این عملیات به ساعت ۳:۴۲ دقیقه به ایستگاه‌های مربوطه بازگشتند.

۳ تیم اورژانس در محل حادثه

پیمان اسدی، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان با اشاره به وقوع حریق در منزلی مسکونی، اظهار داشت: در این حادثه که در شهر رشت روی داد، ۳ تیم اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به زمان وقوع این حادثه گفت، این حادثه در ساعت ۲۳:۵۸ شب گذشته ۲۵ خرداد ماه، روی داد.

در این حادثه ۶ تن مصدوم شدند که ۲ نفر در محل مورد مداوا قرار گرفته و ۴ نفر با توجه به نوع مصدومیت به بیمارستان‌های پورسینا و رازی رشت منتقل شدند.

مصدومین این حادثه نیروهای آتش نشان بودند که موفق به اطفا حریق شدند و خود دچار مشکلات تنفسی و آسیب حین امدادرسانی شده بودند.

 

Share