یادداشتی از امین مهاجری؛

مغزهای کوچک زنگ زده…!

کاش نقشه راه دل ما، مثل مشهدت به مرکز آرامش دنیا می رسید، کاش خیابان های شهر ما، مثل مشهدت به حرم میرسید…

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امین مهاجری در یادداشتی نوشت:

معمولاً جشنواره های سینمایی بین المللی فرصت خوبی است تا عناصر معاند با اسلام عقده گشایی کنند، آنهایی که سالهاست از بدو ظهور اسلام دهانهای با حقد و غضب گشوده شده و دندانهای با غیظ به هم فشرده شده شان را می توان دید.
و چه سناریوهایی برای به حاشیه کشاندن مقدسات طراحی نشده است. با همه این احوالات و اتفاقات این روزها، اگر بخواهیم منصفانه بنشینیم و تفکر بکنیم با کمی تأمل جبهه حق و باطل را می توان شناخت. راهی که به دلارهای امریکایی و ریال های سعوی منتهی شود، خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل…
اخیراً رونمایی از یک پوستر فیلم سینمایی ساخته شده در خارج از کشور، اوج سیاه نمایی علیه ایران و مخصوصاً اسلام را نشان می دهد، که با اهداف سیاسی وارد جشنواره کَن شد و به دلیل همین برنامه ریزی های سیاسی، اتفاقاً در بخش بهترین بازیگر زن نیز، جایزه اش به یکی از بازیگران ایرانی مهاجرت کرده تعلق گرفت. پوستری که اهانت این فیلم به ساحت مقدس حضرت رضا(ع) که عزیزترین داشته و باور مردم ایران و شیعیان است را به وضوح می توان درک کرد.
بماند از سکوت مصلحتی سلبریتی های دعوت شده ی وطنی به این جشنواره که در بزنگاه های سلیقه ای سعی بر جریان سازی هان متوهم دارند، اما آن زمان که باید لب به سخن بگشایند خود را با عاشقانه های شخصی شان بر روی فرش قرمز جشنواره ها مشغول می کنند!!
آیا در چنین جشنواره هایی آثار فاخر دفاع مقدس کشورمان که به تصویر کشاندن درد، رنج مردم، تجاوز و جنگ نابرابر چند ده کشور با ما بود به فراموشی سپرده می شود را می توان دلیلی بر بی طرف بودن داوران و سیاست های موجودشان دانست؟
جواب موشک، موشک است، اما جواب مغزهای کوچک زنگ زده ای که همچون تارهای عنکبوت به هم گره خورده، تنها تولید آثار فاخر هنری است که بتواند داستان های ناگفته از اعجاز حرم رضوی را بازگو کند، تا آن روی مشهد به وضوح دیده شود.
آقایان متولی، جدا از رو در بایستی ها باید بدانیم این روزها اکثر عرصه ها و بخصوص هنر در خدمت جامعه سرمایه داری و سرمایه گذاران است، بدانیم که باید در این راه هزینه کرد و این هزینه نکردن ها خود هزینه دارد..!
کاش نقشه راه دل ما، مثل مشهدت به مرکز آرامش دنیا می رسید، کاش خیابان های شهر ما، مثل مشهدت به حرم میرسید…

Share