خسارت به بخش تولید همزمان با آغاز گرما؛

قطعی برق به شهر صنعتی رشت رسید | اعلام برنامه قطعی به واحدهای صنعتی

میرشمس الدین مهدوی سعیدی، مدیرعامل شهر صنعتی رشت اظهار کرد: برخی واحدهای محترم تولیدی این منطقه از عدم برنامه ریزی و مدیریت مناسب قطعی برق توسط مدیران محترم شرکت برق استان، ابراز نارضایتی نموده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرعامل شهر صنعتی رشت گفت: برخی واحدهای محترم تولیدی این منطقه از عدم برنامه ریزی و مدیریت مناسب قطعی برق توسط مدیران محترم شرکت برق استان، ابراز نارضایتی نموده‌اند.

میرشمس الدین مهدوی سعیدی تصریح کرد: بر اساس اطلاعاتی که شرکت محترم برق استان در زمینه اعمال محدودیت در برق مصرفی صنایع به ما اعلام نمود، اطلاع‌رسانی لازم به شرکتهای تولیدی مستقر در شهر صنعتی رشت صورت گرفته است و واحدهای تولیدی علیرغم برخی گله مندی‌ها نسبت به این نوع اعمال محدودیت برق، برنامه ریزی لازم را جهت مدیریت شرایط انجام دادند ولی امروز در مواردی برخلاف توافقات و اطلاع‌رسانی صورت گرفته، قطعی‌های برق اعمال گردید که موجب نارضایتی و انتقاد واحدهای تولیدی گردید.

وی افزود: قطع خارج از برنامه برق تعدادی از واحدهای تولیدی، اعمال خاموشی در شرکتهای تولید آرد و لبنیات علیرغم توافقات مبنی برعدم قطع برق این واحدها وعدم رعایت جدول برنامه اعمال محدودیت برق در برخی موارد، از جمله این مشکلات بوده است.

مهدوی همچنین گفت: در طول دو ماه اخیر در جلسات و پیگیریهای متعددی که با همکاری استانداری، اداره کل صمت، تشکلهای بخش خصوصی و مدیران حوزه برق استان داشتیم، سناریوهای مختلفی جهت به حداقل رساندن آسیبهای احتمالی ناشی از کمبود برق در بخش صنایع بررسی شد و بصورت مستمر پیگیر این موضوع بوده و هستیم تا دیدگاه‌ها و ملاحظات واحدهای تولیدی را برای تصمیم گیری مناسبتر منتقل نماییم.

مدیرعامل شهر صنعتی رشت با اعلام این مطلب که مشکلات ناشی از قطع برق در بخش صنعت طی جلسه‌ای امروز به اطلاع استاندار محترم و مسئولان ارشد استانی رسید، گفت: انتظار فعالان بخش تولید این است که با عنایت به اهمیت تولید و اشتغال پایدار، تمامی تلاش‌ها و تدابیر لازم جهت به حداقل رساندن چالشهای کمبود برق در صنایع با همکاری همه دستگاههای متولی اتخاذ گردد.

مهدوی افزود: بر اساس توافقات صورت گرفته در نشست امروز در استانداری و دستور استاندار محترم، مقرر شد برنامه قطع برق در شهر صنعتی رشت، طبق فهرست اعلام شده شرکتها، به تفکیک هر شرکت تا امروز تهیه و به واحدهای محترم تولیدی مستقر در این منطقه اعلام گردد.

وی تصریح کرد: طبق توافق صورت گرفته، همچنین قرار شد تلاش گردد تا حتی الامکان از قطعی برق واحدهای تولیدی فعال در حوزه صنایع غذایی بویژه شرکتهای تولید آرد و لبنیات و نیز صنایع دارویی جلوگیری گردد.

Share