مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان:

فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس گیلان در هفته دفاع مقدس افتتاح می‌شود

حبیبی از افتتاح فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس گیلان در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: تمام تلاش و هدف ما این است که فاز دوم این مرکز فرهنگی را هم تا پایان سال ۱۴۰۴ به اتمام برسانیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از شبستان، حسن حبیبی در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: سوم خرداد رویدادی است که همچنان در تاریخ دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌درخشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان ضمن تبریک حماسه بزرگ سوم خرداد عنوان کرد: همه ملت‌ها در رویدادهای بزرگی رشد و عزت پیدا می‌کنند و قطعا مردم ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس به عزت رسیدند.

حبیبی با تاکید بر اینکه خرمشهر در طول تاریخ چهار بار به تصرف بیگانگان درآمد افزود: خرمشهر در سه مقطع با دخالت بیگانگان و دادن امتیازات و واگذاری بخشی از ایران اسلامی آزاد شد و در مرتبه چهارم این شهر ۲۰ ماه در تسخیر رژیم بعث عراق قرار گرفت و در یک مقاومت ۳۰ روزه بدون از دست دادن حتی یک وجب از خاک کشور آزاد شد.

وی اعتقاد به ظرفیت‌های درونی و امدادهای غیبی و خوش بین نبودن به دشمنان را درس‌های مهم حماسه سوم خرداد دانست و افزود: ترور یکی از پاسداران عزیز ما در تهران توسط سرویس‌های جاسوسی نمونه بارزی از عمق دشمنی و خباثت استکبار جهانی با ملت ایران اسلامی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان بر لزوم پاسداشت مقام ایثارگران، پیشکسوتان و جهادگران تاکید کرد و یادآور شد:‌ وحدت و انسجامی که در خلال آزادسازی خرمشهر قهرمان اتفاق افتاد درس بزرگ دیگر سوم خرداد است.

حبیبی یکی از ویژگی‌های دوران دفاع مقدس را حضور جوانان ولایی و کارآمد در میدان نبرد خواند و عنوان کرد: اگر سن شهدا و فرماندهان جنگ را ملاحظه کنیم، می‌بینیم که اکثر آنها زیر ۳۰ سال سن داشتند و یا در قضیه آزادسازی خرمشهر شهید جهان‌آرا را داشتیم که جوانی کم سن و سال بود اما توانست در آن شرایط سخت یک لشکر را مدیریت کند.

وی نقش گیلان در فتح خرمشهر را برشمرد و اذعان کرد: گیلان در طول هشت سال دفاع مقدس هشت هزار شهید، ۲ هزار جانباز و ‌۲ هزار و ۶۰۰ آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرد و بیش از سه هزار رزمنده گیلانی در عملیات آزادسازی خرمشهر نقش داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از تقدیم ۲۶۰ شهید و ۷۰ جانباز از گیلان در عملیات آزادسازی خرمشهر سخن گفت و تصریح کرد: نقش ویژه و پیشتازی در دوران دفاع مقدس متعلق به جوانان بود و در بیانیه گام دوم انقلاب هم می‌بینیم که مقام معظم رهبری چگونه به اهمیت و ظرفیت جوانان برای توسعه و پیشرفت تاکید می‌کنند.

حبیبی آسمان ایران را از امن ترین آسمان‌های منطقه دانست و ضمن اشاره به پیشرفت‌های دفاعی و نظامی کشورمان اظهار داشت: امروز هم اعتماد به جوانان می‌تواند بسیاری از گره‌ها و مشکلات ما را حل کند زیرا ما در صنعت موشکی و هسته‌ای به جوانان اعتماد کردیم و دستاوردهای بزرگی هم داشتیم.

وی  یکی از فضاهایی که جهاد تبیین معنا پیدا می‌کند را در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دانست و گفت: ایجاد مرکز فرهنگی دفاع مقدس همواره از دغدغه‌های مردم استان بود و فرماندهی سپاه قدس گیلان برای این منظور ۱۰ هکتار زمین اهدا کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نقش همه دستگاه‌ها برای تبیین ابعاد دفاع مقدس را خواستار شد و اضافه کرد: فاز اول مرکز فرهنگی شامل ساختمان‌های اداری و اسناد و کتابخانه مرکزی است و در هفته دفاع مقدس افتتاح می‌شود.

حبیبی فاز دوم مرکز فرهنگی دفاع مقدس گیلان را شامل سالن آمفی تئاتر چند منظوره به متراژ سه هزار متر مربع و‌ ۲ سایت برای نگهداری اسناد دفاع مقدس اعلام کرد و بیان داشت: تمام هدف ما این است که فاز دوم مرکز فرهنگی را تا پایان سال ۱۴۰۴ به اتمام برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه باید با ابزار هنر دستاوردهای دفاع مقدس با نگاه هنرمندانه به نسل جدید انتقال یابد گفت: برای پاسداشت روز سوم خرداد هزار و ۶۰۰ برنامه در سامانه دولت ثبت شده که برگزاری یادواره شهدای ۲۶۰ شهید عملیات دفاع مقدس فردا در مزار شهدای استان گیلان از جمله آن محسوب می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان رزمایش کمک‌های مومنانه را از دیگر ویژه برنامه‌های پاسداشت حماسه سوم خرداد در گیلان دانست و خاطرنشان کرد: نمایش سرود سلام فرمانده از دیگر برنامه‌هایی است که برای بزرگداشت حماسه سوم خرداد در گیلان تدارک دیده شده است.

Share