مدیرعامل آبفای کشور خبر داد؛

فاز اول تصفیه خانه فاضلاب آستارا تا پایان شهریور وارد مدار بهره برداری می شود

جعفری با بیان اینکه احداث تصفیه خانه فاضلاب آستارا از سنوات گذشته تکمیل نشده است، تصریح کرد: با تلاش مضاعف همکاران فاز اول این پروژه تا پایان شهریور امسال در قالب پکیج تصفیه وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به طرحهای جهاد آبرسانی در حوزه روستایی اظهار داشت: تا پایان سالجاری تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت آب شرب بهداشتی و سالم برخوردار خواهند بود.

اتابک جعفری گفت: یکی از بحث های که در کل کشور پیگیر آن هستیم بحث جهاد آب رسانی است که حدود ده هزار روستا با همکاری سپاه پاسداران و بخش خصوصی شروع شده است.

جعفری افزود: برای جهاد آب رسانی در گیلان رقمی معادل هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای ۷۰ روستا در نظر گرفته شده است که طرح آب رسانی در گیلان در مدت ۲۴ ماه آینده انجام می شود.

وی گفت: در شهرستان آستارا با اقداماتی که صورت گرفته است تا پایان سال هیچ روستایی بدون آب نخواهیم داشت.

جعفری با بیان اینکه احداث تصفیه خانه فاضلاب آستارا از سنوات گذشته تکمیل نشده است، تصریح کرد: با تلاش مضاعف همکاران فاز اول این پروژه تا پایان شهریور امسال در قالب پکیج تصفیه وارد مدار بهره برداری خواهد شد و فاز نهایی آن تا شهریورماه سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل آبفا در خصوص وضعیت تکمیل پروژه آب شیرین کن آستارا نیز افزود: این پروژه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و خرید تضمینی در فاز اول با ظرفیت ۵ هزار مترمکعب در شبانه روز تا خرداد ماه سال ۱۴۰۲ برای تامین آب شرب مردم عزیز آستارا وارد مدار بهره برداری خواهد شد و فاز تکمیلی آن در خرداد ماه سال ۱۴۰۳ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، نشست اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با حضور اتابک جعفری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، استاندار گیلان و جمعی از مدیران ارشد کشوری و مدیران کل استانی در شهرستان مرزی آستارا به منظور بررسی مشکلات زیرساخت های اقتصادی آستارا تشکیل شد و مسائل مربوط به حوزه آب و فاضلاب نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

Share