با حضور مردم و مسئولان؛

برگزاری جشن میلاد حضرت امام رضا (ع) در شهر سنگر+ گزارش تصویری

جشن میلاد حضرت امام رضا (ع) در شهر سنگر با حضور پرشور مردم و مسئولین و چهره‌های فرهنگی استان و اجرای برخی از هنرمندان از جمله حامد سلیمی در سنگر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جشن میلاد حضرت امام رضا (ع) در شهر سنگر با حضور پرشور مردم و مسئولین از جمله احمدی سنگری و کوچکی‌نژاد نمایندگان مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، برخی از اعضای شورای اسلامی شهرهای سنگر و رشت و تعدادی از مسئولین نظامی و انتظامی این شهر و چهره‌های فرهنگی استان و اجرای برخی از هنرمندان از جمله حامد سلیمی برگزار شد.

محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در این مراسم گفت: اعتقاد من بر این است یک مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک فرصت است برای خدمت نه غنیمت. از روزهای اول خدمت شما عزیزان عرض می‌کردم که مشکلات زیادی را در بخش سنگر داریم که تلاش شد آنها را رفع کنیم.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارش مختصری عملکرد خود به تشریح برخی از پروژه در حال انجام از جمله آسفالت و تعریض جاده رشت به سنگر و نصب دستگاه‌های برق فشار قوی پرداخت و گفت: همین دیروز کارشناسان وزارت نیرو از بخش سنگر بازدید کردند و قرار است بزودی دستگاه های برق فشاری قوی را در این شهر نصب کنیم تا در تابستان مشکلات مردم برطرف شود.

در ادامه مصطفی بلورچی پژوهشگر و رشت‌شناس مختصرا به تاریخ و مشاهیر سنگر اشاره کرد و گفت: به گفته مرحوم جهانگیر سرتیپ‌پور سنگر به معنای پشتیبان و تکیه‌گاه است، و همواره پشتیبان مردم گیلان در فراز و نشیب‌های تاریخی بوده، و دارای قدمتی بیش از یکهزار سال است و قدیمی ترین نامهای این شهر، محتملا کوه‌دُم یا کوتم بود که در کتابهایی نظیر حدود العالم در سال ۳۷۲ هجری قمری و تاریخ الجایتو که مربوط به دوره حکمرانی الیخانان مغول است به آن اشاره شده است.

وی در ادامه ضمن معرفی برخی از مشاهیر این شهر که در مناسبات سیاسی و فرهنگی گیلان و حتی ایران تاثیرگذار بودند گفت: امید من و آرزوی من این است که شهری با سابقه تاریخی بیش از هزار سال بیشتر مورد توجه مدیران و مسئولینی که در اینجا حضور دارند قرار بگیرد و این مشکلات و معضلاتی که بطورکلی در گیلان با آنها مواجه هستیم به سمت حل و فصل شدن برود چراکه حیف است ما قدر چنین مردمی را ندانیم.

ادامه این مراسم باشکوه با شعبده‌بازی علی آریو و اجرای گروه طنز پسران دریا و ملودی‌خوانی سید سعید حسینی و رضا دادخواه همراه شد و در پایان جوایز نفیسی به قید قرعه به مردم اهدا شد.

Share