آیت الله فلاحتی در خطبه های نمازجمعه رشت:

تحلیل های رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب است

نماینده ولی فقیه در گیلان حرکت مردم ایران را همواره در راستای آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: تحلیل های رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب و خط قرمز ما است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان با تبریک سالروز ولادت امام رضا علیه السلام مصادف با شنبه هفته آینده اظهار کرد: امام رضا علیه السلام مدت ۵۵ سال عمر پر برکت و نورانی داشتند و ملت ایران همیشه ارادت خود به آن امام الهی را ابراز می‌کنند.
وی به تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام راحل در ۲۲ خردادماه سال ۱۳۵۹ اشاره کرد و افزود: اگر تاکنون در جامعه اسلامی کاری در عرصه‌های اجتماعی انجام شده به دلیل وجود سازمان‌های مردم نهاد بوده و در این راستا ضرورت دارد رئیس جمهور محترم به شورای عالی انقلاب فرهنگی توجه ویژه داشته باشد.
امام جمعه رشت با اشاره به سخنرانی ۸۰ دقیقه‌ای مقام معظم رهبری در مراسم ۱۴ خرداد جاری، بیان کرد: سخنان گهربار رهبر معظم انقلاب ۳۷ سرفصل اصولی داشت و بخش‌های اعظم فرمایش ایشان پیرامون شخصیت امام راحل بود.
آیت الله فلاحتی، حرکت مردم ایران را همواره در راستای آرمان‌های امام رحمه الله علیه و مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: تحلیل‌های رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب و خط قرمز ما است.
وی به ۱۲ ویژگی مردمی امام راحل در سخنرانی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب به ۶ ویژگی مکتب امام رحمه الله علیه و ۹ ویژگی مدیران اشاره فرمودند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه مدیر در جامعه باید دارای ایده و اراده باشد، اهداف امام راحل تاکنون در جامعه عملی شده و آنچه که عمل نشد به دلیل وجود برخی مدیران تنبل و عناصر سست بوده است.
آیت الله فلاحتی به اشتباه محاسباتی دشمن مبنی بر دل بستن به برخی اجتماع‌ها اشاره کرد و یادآور شد: اکنون گرایش مردم به دین و معنویت نسبت به ابتدای انقلاب اسلامی بیشتر شده و دلیل آن بدرقه با شکوه پیکر قطعه قطعه شده سردار سلیمانی است.
وی با بیان اینکه تمدن‌سازی هویت انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: بسط دین و کرامت انسانی به دنیای بشریت از هویت‌های انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.
امام جمعه رشت به متوجه شدن اشتباه کشور یونان در توقیف کشتی محموله نفت ایران اشاره کرد و افزود: همه باید بفهمند در میدانی‌های جهانی کسی قدرتمند است که با قدرت‌های زر و زور مقابله کند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به کشته شدن فرمانده شاخه نظامی موساد توسط حمله پهپادی در اربیل عراق، بیان کرد: یکی از مصوبات خوب پارلمان عراق این بود که هرگونه روابط با رژیم صهیونیستی مجازات اعدام دارد.
وی، برخورد خشن برخی مسئولان جمهوری آذربایجان با مردم این کشور را ناپسند خواند و بیان کرد: خواهان همسایگانی هستیم که از التهاب در درون و بیرون مرزهای خود اجتناب کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان پیرامون حقوق فرزند بر پدر و مادر در راستای سبک زندگی اسلامی، خاطرنشان کرد: تدریجی بودن و روش آسان گیری از اصول تربیت بوده بنابراین آسان گیری و اعتدال در مسائل اخلاقی و تربیتی از اصول معارف اسلام است.

Share