علوی: برای این پارک یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شد

افتتاح پارک «خورسندی» در محله ولکس رشت | اجرای پروژه‌ها با رویکرد ارائه خدمات به محلات شهر

با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار رشت، پارک خرسندی در محله ولکس به بهره‌برداری رسید و در این مراسم از عملکرد شهرداری در حوزه ارتقاء شاخص فضای سبز شهری تقدیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید امیر حسین علوی شهردار رشت امروز یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ در مراسم افتتاح پارک خرسندی در محله ولکس که با حضور رمضانی، رضویان، حسینی از اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهرداری و شهروندان برگزار شد، ضمن تقدیر از مجموعه منطقه چهار برای ایجاد پارک خرسندی یادآور شد: شهرداری رشت درصدد است با انجام برنامه ریزیهای اصولی شاخص فضای سبز را در سطح شهر ارتقاء دهد.

شهردار رشت گفت: از مجموعه مدیریتی و تمام پرسنل شهرداری تشکر میکنم زیرا در شش ماه گذشته موفق شدیم در سایه حفظ اتحاد و انسجام چندین بحران را به خوبی مدیریت کنیم، بنابراین باید به کل مجموعه لوح تقدیر مدیریت بحران اهداء شود.

سید امیر حسین علوی اذعان کرد: در سیاستگذاری‌هایمان توسط شورای اسلامی شهر رشت برای سال ۱۴۰۱، مناطق شهر در نوک پیکان خدمتگزاری قرار گرفته‌اند. از طرفی بسیاری از اموراتی که سازمانهای تخصصی شهرداری و حتی معاونت‌ها پیگیری می‌کنند، زحمت آن بر دوش مناطق قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر رشت هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی تصویب کرده است، اضافه کرد: مناطق شهرداری رشت پروژه‌های میدانی مشخصی را با رویکرد ارائه خدمات به محلات شهر در دست انجام دارند که تعریف پارک از جمله آن محسوب می‌شود.

شهردار رشت از توسعه فعالیتهای فرهنگی و ورزشی در سطح محلات به عنوان یکی دیگر از اهداف شهرداری رشت خبر داد و افزود: شهرداری رشت برای لایروبی تالاب عینک با برآورد نزدیک به ۷ میلیارد تومان آمادگی لازم را دارد و انتظار داریم مجوزات این امر به زودی توسط شرکت آب منطقه‌ای صادر شود تا شهرداری بتواند بدون فوت وقت نسبت به انجام این کار اقدام کند.

علوی بسترسازی برای مشارکت اجتماعی در حوزه فعالیتهای شهری را رسالت مهم شهرداری رشت ذکر کرد و ادامه داد: برای لایروبی تالاب عینک و ساماندهی آن سمن‌ها هم درخواستی را برای مشارکت به شهرداری رشت ارائه دادند.

رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم ضمن تبریک میلاد باسعادت امام رضا (ع) اظهار داشت: مجموعه شهرداری منطقه چهار برای انجام این پروژه در موعد مقرر تلاش زیادی انجام دادند که قابل ستایش است.

هادی رمضانی تصریح کرد: از شهردار رشت هم که به موضوعات پیرامون فضای سبز و ارتقاء شاخص‌های شهر در این بخش اهتمام می‌ورزند، تقدیر میکنیم و امیدواریم در بحث کانال آب بر منطقه، زیباسازی و لایروبی آن توسط شرکت آب منطقه‌ای گیلان و با پیگیری شهرداری رشت اتفاقات خوبی رخ بدهد.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه تمام محلات شهر باید یک پارک داشته باشند، افزود: ساخت و ساز، ثروت آفرینی برای شهر رشت و افزایش سرمایه‌ها، زمانی اتفاق می‌افتد که همه ظرفیت‌ها در کنار هم جمع شوند و اتحاد لازم برقرار باشد.

سید حسین رضویان با بیان اینکه وجود پارک خرسندی برای محله ولکس بسیار ارزشمند است، افزود: امروز اتفاقات خوبی را در شهر رشت شاهدیم که از جمله آن بازگشایی پروژه رینگ ۹۰ متری است.

وی اضافه کرد: اتمام پروژه خیابان امام علی (ع) در محدوده ایستگاه انزلی تا دیلمان در حال پیگیری است از طرفی مقدمات احداث تقاطع غیرهمسطح در همان فلکه فراهم شده که امیدواریم منافع همه این پروژه‌ها که نتیجه تلاشهای همیشگی پرسنل شهرداری رشت است در نهایت به نفع شهر و شهروندان تمام شود.

گفتنی است، ۹۹ روز قبل استاندار گیلان در رأس هیئتی از معاونان و مدیران شهری، شهرستانی و استانی از محله ولکس بازدیدی داشته و چند نهال غرس نمودند و وعده دادند تا در این محله یک پارک احداث شود که شهرداری منطقه چهار در عرض ۶۵ روز توانست این پارک را به مرحله بهره‌برداری برساند.

لازم به ذکر است؛ ایجاد ۵۲۰ متر مربع فضای سبز، اجرای هزار و ۲۲ متر مربع کفپوش، دو هزار و ۴۰۲ متر جدولگذاری، جانمایی میز شطرنج، ست ورزشی، تعبیه نیمکت و سطلهای زباله و ایجاد ۷۹۲ متر مربع باند دوچرخه سواری از جمله ویژگیهای پارک خرسندی با دو هزار و ۳۳۲ متر مربع به شمار می‌رود که با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

Share