آیت‌الله احسانبخش، شاگرد مکتب تربیتی امام راحل

برگزاری مراسم سالروز شهادت آیت الله احسانبخش در مصلی رشت

مراسم سالروز شهادت جانباز شهید آیت الله صادق احسانبخش نماینده اسبق ولی فقیه در استان امروز با حضور آیت الله رسول فلاحتی در مصلای امام خمینی رحمه الله رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم بیست و یکمین سالگرد شهادت آیت الله صادق احسانبخش نماینده فقید ولی فقیه در گیلان و امام جمعه اسبق رشت، امروز (پنجشنبه) با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، دکتر عباسی استاندار گیلان، جمعی از مسئولان استانی، علما و روحانیون، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار شد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم گفت: آیت الله شهید حاج صادق احسانبخش از شاگردان مکتب تربیتی امام خمینی رحمه الله علیه بود.

آیت الله رمضانی، در مراسم گرامیداشت بیست و یکمین سالگرد شهادت آیت الله احسانبخش، نماینده فقید، ولی فقیه در گیلان در مصلای امام خمینی رشت گفت: افرادی، چون آیت الله احسانبخش در مکتب تربیتی، اعتقادی و اخلاقی امام خمینی، بنیانگذار کبیر انقلاب، پرورش یافتند.

وی با تاکید بر تلاش‌های بی وقفه شهید آیت الله احسانبخش در حمایت و پشتیبانی رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس، افزود: با برنامه‌ریزی درست و دید باز می‌توان امروز هم برای مبارزه با مشکلات حوزه‌های گوناگون در عرصه‌های دینی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از رزمندگان این جبهه‌ها حمایت و پشتیبانی کرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، در ادامه تجمیع ظرفیت‌ها در کشور و استان را برای مبارزه با مشکلات مختلف ضروری دانست و گفت: مسئولان با انتخاب و کاربرد راهبرد‌ها و راهکار‌های درست بر اساس حرکت و بینش امام راحل باید به گونه‌ای عمل کنند که مردم طعم مبارزه با فساد و منکر را بچشند.

آیت الله رمضانی همچنین پایه و اساس انقلاب اسلامی ایران را با بهره مندی از منویات امام راحل دین محور عنوان و خاطرنشان کرد: در دنیایی مملو از اباهه گری و ترویج ولنگاری برمبنای لیبرالیسم و یا کمونیسم که دین را افیون جامعه معرفی می‌کنند، انقلاب اسلامی با هدف و رسالت بزرگ برقراری عدالت اجتماعی، حقیقت و شفاف سازی، دین و دینداری را برخواسته از فطرت انسان و عامل سعادت و خیرخواهی می‌نامد.

آیت الله احسانبخش نماینده فقید ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت پس از تحمل سال‌ها جراحت‌های ناشی از ترور توسط منافقان کوردل، چهاردهم خرداد ماه سال ۱۳۸۰ به لقاءالله پیوست.

 

Share