ورزش‌های شالیزاری

برگزاری اولین دوره مسابقات “والی چل”در روستای کیسم آستانه اشرفیه

به گفته مسئول برگزاری این دوره از مسابقات، تیم‌های شرکت کننده در این دوره از مسابقات در دو گروه پنج تیمی با هم به رقابت پرداختند، ضمن آنکه تعداد ۲ بازیکن اصلی، یک بازیکن ذخیره و یک مربی این تیم‌ها را همراهی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اولین دوره مسابقات والی چل (والیبال در گِل) گرامیداشت شهدای والامقام و شهدای مدافع حرم شهرستان آستانه اشرفیه در روستای کیسم بخش مرکزی برگزار شد.

ابراهیم نجفی؛ نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر با تاکید به توسعه زیرساخت‌ها بمنظور کشف استعدادها و تشویق مردم علی الخصوص جوانان تصریح کرد: باتوجه به هجمه‌ها و توطئه‌های فراوان دشمنان برای به دام انداختن جوانان در فضای مجازی و غیر لازم است که در حوزه سلامت جوانان سرمایه‌گذاری شود که تخصیص اعتبار، احداث و تجهیز امکانات ورزشی، کمک‌های بلاعوض به هئیت‌های ورزشی در شهرستان از جمله اقدامات است.

وی افزود: اختتامیه جشنواره با دعوت از مدیران و مسئولان کشوری باهدف ثبت ورزش‌های عشایری و روستایی در شهرستان آستانه اشرفیه در ۲۰ خرداد برگزار می شود.

فاطمه قاسمی رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان آستانه اشرفیه “والی چل” را یکی از رشته‌های کمیته ورزش‌های شالیزاری آستانه اشرفیه عنوان کرد و افزود: این رشته درکنار ۴ رشته دیگر چون فوتچل، چل نوردی در بخش مرکزی شهرستان و طناب کشی و کشتی در چل در بخش بندر کیاشهر برگزار می‌شود که در پروپوزال آن آماده و در اختیار اداره کل ورزش و جوانان گیلان قرار داده شده است تا پس از موافقت به فدراسیون ورزش‌های عشایری و روستایی ارسال شود.

نورگان رنجبر؛ دهیار کیسم با اشاره به اینکه برگزاری این مسابقات با هدف توسعه ورزش‌های بومی محلی و همچنین ایجاد نشاط در بین جوانان روستایی برگزار شد، ادامه داد: مسابقات والی چل کیسم به مدت سه روز و با حضور ۱۰ تیم از روستاهای مختلف آستانه اشرفیه برگزار شد.

وی افزود: ابعاد برگزاری اولین دوره از مسابقات والی چل که در یکی از شالیزارهای منطقه کیسم آستانه اشرفیه انجام می‌شود، همانند یک زمین والیبال در نظر گرفته شده است.

به گفته مسئول برگزاری این دوره از مسابقات، تیم‌های شرکت کننده در این دوره از مسابقات در دو گروه پنج تیمی با هم به رقابت پرداختند، ضمن آنکه تعداد ۲ بازیکن اصلی، یک بازیکن ذخیره و یک مربی این تیم‌ها را همراهی کردند.

رنجبر یادآور شد: این مسابقات با همکاری و مشارکت فرمانداری، بخشداری بخش مرکزی، اداره ورزش و جوانان، هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری، حوزه مقاومت بسیج حضرت رسول (ص) کیسم، شورای اسلامی و دهیاری کیسم برگزار شد.

 

Share