برای توسعه کسب و کار‌های دانش بنیان

افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه گیلان با حضور معاون فناوری و علمی رییس جمهوری

با حضور سورنا ستاری معاون فناوری و علمی رییس جمهوری مرکز نوآوری دانشگاه گیلان برای توسعه کسب و کار‌های دانش بنیان امروز افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مرکز نوآوری دانشگاه گیلان با هدف توسعه کسب و کارهای دانش بنیان از طریق تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی به منظور تبدیل شدن به قطب کارآفرینی مبتنی بر نوآوری در شمال کشور و در سطح ملی، شناسایی شرکت‌های همکار و تشکیل تیم صنعتی، ایجاد لینک بین هسته پژوهشی و شرکت همکار، تامین نیازها و رصد پیشرفت‌های انجام شده، تجاری‌سازی محصول نهایی و معرفی آن به بازار و تشویق افراد به تاسیس شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از آن‌ها ایجاد شده است.

 رییس دانشگاه گیلان گفت: اعتبار حمایتی این مرکز به مبلغ بیش از ۶ میلیارد تومان در بازدید سال ۱۳۹۹ سورنا ستاری به گیلان تامین شد.

دکتر فرید نجفی افزود: مرکز نوآوری دانشگاه گیلان با مساحت هزار و ۸۷۵ مترمربع، داخل مجتمع دانشگاه گیلان و در محوطه‌ی جنبی دانشکده کشاورزی این دانشگاه ایجاد شده است.

رییس دانشگاه گیلان افزود: در حال حاضر در مرکز نوآوری دانشگاه گیلان بخش‌های دفتر مالکیت فکری، صندوق پژوهش و فن آوری استان، نمایندگان بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر، شتاب دهنده صنایع خلاق، شتاب دهنده ورنا مستقر هستند.

دکتر فرید نجفی افزود: همچنین در حال حاضر، دفاتر سه تیم با هدف توسعه‌ فرایند شتاب دهی و سه تیم برای واحد تحقیق و توسعه که از صنایع مستقر در استان هستند، در این مرکز استقرار یافته است.

وی گفت: مرکز نوآوری دانشگاه گیلان به طور کلی ظرفیت استقرار حدود ۱۵ تا ۲۰ واحد استارت آپی به صورت مستقل را دارد و سعی بر ایجاد فضاهای تجمعی و اشتراکی برای ارتباط بیشتر تیم‌ها و همچنین مراجعه دانشجوهان بخش‌های مختلف برای استفاده از تجارب و مشورت فن آوران و مشاوران کسب و کار این مجموعه بوده است.

امروز در مراسم بهره برداری از این مرکز، ۱۵ فن‌آور یا واحد استارت آپ دارای ایده در حوزه کشاورزی هوشمند و توسعه محصولات ارگانیک که از بین حدود ۴۰ فن‌آور دانشگاهی، انتخاب شده بودند، به همراه تیم‌های استارت آپ فعال در حوزه صنایع خلاق، ایده‌های خود را در حضور معاون علمی رییس جمهور ارائه و توضیح دادند.

همچنین طرح توسعه‌ ناحیه‌ نو آوری گیلان که با محوریت دانشگاه گیلان در حال برنامه ریزی است نیز از سوی رییس دانشگاه ارایه شد.

براساس آخرین آمار، هم اکنون حدود ۱۸ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه دارای بیش از ۶۰۰ عضو هیأت علمی است.

سورنا ستاری پس از افتتاح مرکز نوآوری در دانشگاه گیلان، در نشستی که در همین دانشگاه برگزار شد گفت: از هر ایده‌ای درخصوص تامین امنیت غذایی دام و طیور و طرح جایگزین ذرت بو داده از ضایعات برنج، حمایت می‌کنیم.

وی افزود: طراحی خوراک دام و طیور باید با فرهنگ‌سازی به صورت تخصصی و با توجه به شرایط روز و فصل برای نوع دام، گاو شیری و گوشتی در هر ماه طراحی شود.

 

Share