معاون رئیس جمهور:

استاندار سابق خوزستان و شهردار سابق آبادان باید در دادگاه متروپل محاکمه شوند

معاون اجرایی رئیس جمهور با اعلام خبر ابلاغ «طرح توسعه شهرستان‌های خرمشهر و آبادان» تا دو هفته آینده، تصریح کرد: دولت تمام‌قد در خدمت مردم آبادان و شریک غم آنهاست و نگاه دولت این است که با متخلفین حادثه متروپل به‌خصوص استاندار، شهردار و مسئولان شورای شهر وقت بدون اغماض برخورد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «سید صولت مرتضوی» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت ایرنا درباره برنامه‌های دولت برای حمایت و مساعدت به خانواده‌های آسیب‌دیده از حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان گفت: دولت تمام‌قد پشتیبان و در خدمت مردم آبادان و شریک غم آنهاست و مردم آبادان بدانند این دولت با تمام قوا برای حل مشکلات کشور و به خصوص مشکلات مردم عزیز و نجیب خوزستان ایستاده است.

وی افزود: رئیس جمهور در سفر نوروزی به استان خوزستان دستور دادند «طرح توسعه شهرستان‌های خرمشهر و آبادان» تدوین شود که این طرح مراحل پایانی تدوین را می‌گذارند و ظرف دو هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: ساختمان متروپل پروژه‌ای بوده که با مجوز شهرداری وقت احداث شده و قطعاً با توجه به این‌که شهرداری مشارکت داشته و برای آن پروانه صادر کرده، شورای شهر این مشارکت را تصویب کرده است.

مرتضوی افزود: این ساختمان با وجود تخلف بسیار سنگینی که صورت گرفته، با حضور استاندار وقت و مسئولان محلی افتتاح شده و به‌ همین خاطر شهردار، مسئولان شورای شهر و استاندار وقت باید در محاکم قضایی و دادگاه افکارعمومی پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: نگاه دولت برخورد با متخلفین است و تأکید داریم با هر کسی که در این پروژه مرتکب تخلف شده، باید بدون مماشات و اغماض برخورد شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت برای جبران خسارت داغدیده‌ها، آسیب‌دیدگان و کسانی که به‌خاطر این حادثه کسب‌شان تعطیل شده برنامه دارد که با جدیت پیگیری می‌شوند.

مرتضوی در خصوص تخصیص اعتبارات سفرهای استانی آیت‌الله رئیسی هم توضیح داد: تا پایان اردیبهشت اعتبارات ۱۷ استان ابلاغ شده و پیش‌بینی‌های لازم برای ابلاغ اعتبارات ۱۰ استان دیگر هم انجام شده که بعد از عبور از تأمین منابع برای هدفمندی به پروژه‌های عمرانی تخصیص داده می‌شود.

Share