آوای سلامت

طرز تهیه ۷ نوشیدنی خنک برای فرار از گرما

نوشیدنی‌های خنک جزء معجون‌های معجزه‌آسایی هستند که تحمل روزهای گرم تابستان را برایمان آسان‌تر می‌کنند. بعد از اینکه از سرکار به منزل می‌آییم، اگر یک لیوان شربت خانگی خنک و خوش‌طعم بنوشیم، خستگی از تنمان بیرون می‌آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از دیجی‌کالا مگ، نوشیدنی‌های خنک جزء معجون‌های معجزه‌آسایی هستند که تحمل روزهای گرم تابستان را برایمان آسان‌تر می‌کنند. بعد از اینکه از سرکار به منزل می‌آییم، اگر یک لیوان شربت خانگی خنک و خوش‌طعم بنوشیم، خستگی از تنمان بیرون می‌آید. امسال گرما همه‌ی ما را غافل‌گیر کرد و خیلی زودتر از آن چیزی که انتظار داشتیم، به سراغمان آمد. نکته‌ای که وجود دارد این است که دستتان برای تهیه‌ی این نوشیدنی‌ها باز است و می‌توانید میزان مواد اولیه را بر اساس ذائقه‌ی خود کم یا زیاد کنید. حتما این نوشیدنی‌های شگفت‌انگیز و متفاوت را امتحان کنید. تا پایان مقاله در کنار ما باشید.

۱. لیموناد

لیموناد در صدر نوشیدنی‌های محبوب تابستانی قرار می‌گیرد. اسم این نوشیدنی را زیاد شنیده‌اید و احتمالا آن را در کافی‌شاپ‌ها هم میل کرده‌اید. الان وقت این است که خودتان این نوشیدنی تابستانی جذاب را در خانه درست کنید و از نوش جان کردن آن لذت ببرید. این نوشیدنی در مدت زمان کم آماده می‌شود و برای پذیرایی از مهمان‌های سرزده آسان‌ترین گزینه به شمار می‌رود.

مواد لازم

شکر سفید: یک و سه چهارم فنجان
آب خنک: هشت فنجان
آب لیموترش تازه: یک و نیم فنجان
یخ: چند تکه

طرز تهیه

۱.
برای تهیه‌ی لیموناد خانگی ابتدا باید یک قابلمه‌ی کوچک روی اجاق قرار دهید و شکر و یک فنجان آب را درون آن بریزید. مواد را خوب هم بزنید. زیر حرارت را زیاد کنید و اجازه دهید مواد به جوش بیایند. مواد را مدام هم بزنید تا شکر به‌طور کامل حل شود.

۲.
زیر حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید مخلوط شکر در دمای اتاق خنک شود. سپس آن را به یک ظرف درب‌دار منتقل کنید و در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

۳.
هسته‌های آب‌لیموترش را دور بریزید، اما اجازه دهید تکه‌های لیموترش باقی بمانند. مخلوط شکر را از یخچال بیرون بیاورید و آن را درون پارچ بریزید. آب لیموترش و هفت فنجان باقیمانده‌ی آب را به پارچ اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید.

۴.
به اندازه‌ی دلخواه به لیموناد یخ اضافه کرده و آن را هم بزنید تا حسابی خنک شود. لیموناد را در لیوان بریزید و آن را با حلقه‌های لیموترش تزیین کنید. نوش جان.

۲. لیموناد هندوانه

هندوانه بخش جدانشدنی روزهای گرم تابستان است. احتمالا نام لیموناد هندوانه را کمتر شنیده‌اید و شاید آن را امتحان هم نکرده باشید. اگر این‌طور است، الان بهترین موقعیت است که یک نوشیدنی تابستانی جدید را در لیست نوشیدنی‌هایی قرار دهید که قصد دارید در روزهای گرم درست کنید.

هندوانه میوه‌ای خوش‌رنگ و مفید است که ویتامین‌ها و مواد معدنی مثل ویتامین سی، ویتامین آ، پتاسیم، منیزیم، ویتامین‌های B۱، B۵ و B۶ دارد.

مواد لازم

شکر سفید: نصف فنجان
آب: نصف فنجان
مکعب‌های هندوانه: چهار فنجان
آب یخ: سه فنجان
آب لیموترش تازه: نصف فنجان
یخ: چند تکه

طرز تهیه

۱.
برای تهیه‌ی لیموناد هندوانه ابتدا باید هندوانه را در مخلوط‌کن بریزید و آن را تا زمانی که تبدیل به پوره شود، چند پالس بزنید. سپس پوره‌ی هندوانه را از صافی رد کرده و با یک قاشق به پوره‌ی هندوانه کمی فشار وارد کنید تا آب آن کاملا خارج شود. تکه‌های درشت هندوانه را می‌توانید دور بریزید. پوره‌ی هندوانه‌ی از صافی رد شده را کنار بگذارید.

۲.

یک قابلمه روی اجاق بگذارید و شکر و نصف فنجان آب را درون آن بریزید. مواد را هم بزنید. زیر حرارت را متوسط کنید و اجازه دهید مخلوط به مدت تقریبا پنج دقیقه روی حرارت بماند تا به جوش آید و شکر حل شود.

۳.
قابلمه را از روی حرارت بردارید. سه فنجان آب یخ و آب لیموترش تازه را به قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید.

۴.
یخ‌ها را در لیوان‌ها ریخته و دو تا سه قاشق غذاخوری از پوره‌ی هندوانه را روی یخ‌های هر لیوان بریزید. در مرحله‌ی آخر روی پوره‌ی هندوانه، لیموناد را بریزید و آن را به آرامی هم بزنید. از نوشیدن لیموناد هندوانه لذت ببرید.

۳. آیس‌تی شیرین

آیس‌تی هم جزء نوشیدنی‌هایی است که اسم آن را زیاد شنیده‌اید، اما شاید تا به حال فرصت امتحان کردن آن را نداشته‌اید. اگر این‌طور است، همین امروز این نوشیدنی تابستانی لذیذ را درست کرده و خانواده‌ی عزیزتان را با طعم عالی آن هیجان‌زده کنید.

مواد لازم

جوش شیرین: نوک قاشق چای‌خوری
آب جوش: دو فنجان
چای کیسه‌ای: شش عدد
شکر سفید: سه چهارم فنجان
آب خنک: شش فنجان

طرز تهیه

۱.
اولین کاری که باید برای تهیه‌ی آیس‌تی شیرین کنید، اضافه کردن جوش شیرین به یک پارچ است. آب جوش و چای کیسه‌ای را هم اضافه کنید. روی پارچ را بپوشانید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بماند تا چای کیسه‌ای رنگ دهد.

۲.
چای‌های کیسه‌ای را از پارچ بیرون بیاورید و دور بیاندازید. شکر را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا حل شود. آب خنک را اضافه کنید و پارچ را در یخچال بگذارید تا آیس‌تی خنک شود. سپس پارچ را از یخچال بیرون بیاورید و آیس‌تی را درون لیوان‌های سرو بریزید. نوش جان.

۴. چای هلو

شرط می‌بندیم نه تنها این نوشیدنی تابستانی را تا به حال نچشیده‌اید، بلکه حتی نام آن را هم نشیده‌اید. هلو میوه‌ای است که خواص شگفت‌انگیزی برای سلامتی بدن دارد.

کمک به هضم، بهبود سلامت قلب، مراقبت از پوست، جلوگیری از بعضی انواع سرطان‌ها، کاهش علائم آلرژی، بهبود سیستم ایمنی بدن و… از جمله فواید این میوه‌ی تابستانی برای پوست محسوب می‌شوند. حتما این نوشیدنی تابستانی متفاوت را امتحان کنید.

مواد لازم

آب: سه فنجان
چای کیسه‌ای: سه عدد
هلوی تازه: دو عدد
آب: یک فنجان
شکر: یک و نیم فنجان
یخ: چند تکه

طرز تهیه

۱.
اولین کار برای تهیه‌ی چای هلو، شستن هلوها است. بعد از اینکه هلوها را شستید، پوست آن‌ها را بگیرید و هسته‌اشان را دور بیاندازید. هلوها را خرد کنید.

۲.
سه فنجان آب را درون یک قابلمه‌ی کوچک بریزید و قابلمه را روی حرارت زیاد بگذارید تا آب به جوش آید.

۳.
بعد از اینکه آب به جوش آمد، زیر حرارت را خاموش کنید و چای‌های کیسه‌ای را درون قابلمه قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بمانند تا رنگ دهند. سپس آن‌ها را خارج کرده و دور بیاندازید.

۴.
هلوهای خرد شده را به همراه یک فنجان آب درون مخلوط‌کن بریزید و آن‌ها را چند پالس بزنید تا خیلی نرم شوند.

۵.
مخلوط هلو، چای و شکر را به پارچ مدنظر منتقل کنید. پارچ را تا بالا آب کنید و چای هلو را خوب هم بزنید. چند تکه یخ درون لیوان‌ها قرار دهید و چای هلو را درون لیوان‌ها بریزید. به همین سادگی نوشیدنی خنک شما آماده شد.

۵. شربت توت‌فرنگی

حتی با فکر کردن به این شربت هم آب از لب‌ولوچه‌مان آویزان می‌شود. شربت توت‌فرنگی نوشیدنی سالم و سرشار از ویتامین سی و آنتی‌اکسیدان‌های دیگر است. این شربت با طعم فوق‌العاده‌ی خود می‌تواند حسابی حالتان را جا بیاورد. این شربت خوش‌رنگ و خوش‌طعم را در روزهای گرم درست کنید و از خواص آن برای سلامتی بدن بهره‌مند شوید.

مواد لازم

توت‌فرنگی رسیده: دو فنجان
لیموترش: یک چهارم یک عدد (اختیاری)
شکر: یک قاشق غذاخوری
آب یخ: یک فنجان
یخ: چند تکه
توت‌فرنگی نصف شده: یک عدد برای تزیین

طرز تهیه

۱.
توت‌فرنگی‌ها را خوب بشویید و کلاهک آن‌ها را جدا کنید. سپس آن‌ها را ریز خرد کنید. آب لیموترش را هم بگیرید.

۲.
توت‌فرنگی خرد شده، شکر و آب لیموترش را در مخلوط‌کن بریزید و چند پالس بزنید تا تبدیل به یک پوره‌ی نرم شوند. آب را اضافه کنید و دوباره مواد را به مدت یک دقیقه بزنید.

۳.
پوره‌ی توت‌فرنگی را از صافی رد کنید. پوره‌ی توت‌فرنگی از صافی رد شده را کنار بگذارید و کف تشکیل شده روی آن را دور بریزید.

۴.
در لیوان‌ها به اندازه‌ی دلخواه چند تکه یخ اضافه کنید. پوره‌ی توت‌فرنگی را در لیوان‌ها بریزید و آن را به‌آرامی هم بزنید. لیوان‌ها را با توت‌فرنگی خرد شده تزیین کرده و نوش جان کنید.
چند نکته برای تهیه‌ی شربت توت‌فرنگی

در صورت تمایل می‌توانید شکر بیشتری به شربت اضافه کنید.
می‌توانید به شربت توت‌فرنگی یک فنجان آب‌هندوانه اضافه کنید.

۶. آیس‌لاته

حواسمان به طرفداران قهوه هم است. آیس‌لاته یک نوشیدنی خوشمزه بوده که طرفداران زیادی دارد. بیشتر افراد برای نوشیدن آیس‌لاته به کافی‌شاپ‌ها می‌روند.

این روزها که با وجود ویروس کرونا کافی‌شاپ‌ها یا تعطیل هستند یا رفتن به آن‌ها خطرناک است، باید آستین‌هایتان را بالا بزنید و خودتان شروع به درست کردن نوشیدنی محبوبتان کنید. در ادامه طرز تهیه‌ی آیس‌لاته به روش کافی‌شاپ‌ها آورده شده است. تهیه‌ی این نوشیدنی کمتر از آن چیزی که فکر می‌کنید وقتتان را می‌گیرد.

مواد لازم

اسپرسو: دو شات
عسل یا شکر: دو قاشق غذاخوری
یخ: چند تکه
شیر غنی شده: ۱۰۰ میلی‌لیتر

طرز تهیه

۱.
اسپرسوی داغ را با شکر مخلوط کنید تا به‌طور کامل حل شود.

۲.
به لیوان سرو به اندازه‌ی دلخواه چند تکه یخ اضافه کرده و قهوه‌ی شیرین‌شده را درون لیوان بریزید.

۳.
شیر را به لیوان اضافه کنید و با نی هم بزنید. به همین راحتی آیس‌لاته‌ی شما آماده است.

۷. شربت هندوانه

از آنجایی که هندوانه طرفداران زیادی دارد، ترجیح دادیم طرز تهیه‌ی یک نوشیدنی لذیذ دیگر را با این میوه‌ی تابستانی به شما آموزش دهیم. این شربت خوشمزه را امتحان کنید و از طعم کم‌نظیر آن لذت ببرید.

مواد لازم

هندوانه‌ی معکبی خرد شده‌ی بدون هسته: دو فنجان
آب: دو فنجان
شکر سفید: یک قاشق غذاخوری (یا بیشتر)
یخ: چند تکه

طرز تهیه

۱.
برای تهیه‌ی شربت هندوانه ابتدا هندوانه را در مخلوط‌کن بریزید و آن را چند پالس بزنید تا نرم شود.

۲.
آب و شکر را اضافه کنید و دوباره مواد را بزنید. در لیوان چند تکه یخ قرار دهید و شربت هندوانه را درون لیوان بریزید. نوش جان.

طرز تهیه ۱۳ اسموتی خوشمزه و مقوی که حتما باید امتحان کنید

کلام آخر

در این مقاله از دیجی‌کالا مگ طرز تهیه‌ی ۷ نوشیدنی تابستانی خوش‌طعم را آموزش دادیم. بیشتر این نوشیدنی‌ها حاوی مواد اولیه‌ای هستند که بدن را آبرسانی می‌کنند و به همین دلیل برای روزهای گرم گزینه‌هایی عالی به شمار می‌روند. شما در روزهای گرم معمولا چه نوشیدنی‌هایی را درست می‌کنید؟ می‌توانید در بخش کامنت‌ها، نظرات خود را با ما و سایر مخاطبان در میان بگذارید.

Share