با عضویت در هیات مدیره چندین شرکت قطعه سازی؛

۴ نقد و یک پیشنهاد دلسوزانه به “میرسلیم”، سوپرمن خودروسازان داخلی!

شما خودتان از عوامل صنعت خودروی این کشور بوده اید و منتفع از این صنعت. این بخشی از رزومه شماست که از سایت خودتان آورده ایم: عضو هیئت مدیرهٔ شرکت دسا (دیزل سنگین ایران) / رئیس هیئت مدیرهٔ شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو)/ ناظر عالی طرح موتور ملی پایهٔ گازسوز / ناظر عالی طرح موتور ملی دیزل سواری… گزارشی از کار خودتان در صنعت خودروسازی را به مردم بدهید و مثلاً بگویید چقدر بودجه برای طرح موتورهای ملی گاز سوز و دیزل گرفته شده و خروجی اش چه بوده است؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از عصرایران، مصطفی میر سلیم، این روزها در حمایت از خودروسازان بسیار بی پروا وارد گود شده است و برای دومین بار در این روز سخنانی عجیب در این باره گفته است که ضمن نقدی بر این حرف ها، دو پیشنهاد نیز خطاب به ایشان داریم.

جناب آقای میرسلیم!
۱
فرمایش کرده اید: در چندماهه اخیر حمله‌ها و هجمه‌های غیرمنصفانه و همه‌جانبه‌ای را علیه صنعت خودرو و بدبین کردن مردم و مسوولان به فعالیت‌های کارکنان خدوم آن صنعت طراحی و اجرا کردند تا مانع اصلاحات و پیشرفت در این صنعت شوند.

– همه می دانیم که در چند ماه اخیر، صریح ترین و مهم ترین انتقادات از صنعت خودروسازی را رهبر معظم انقلاب بیان داشته اند که انصافاً بیان حرف دل مردم بود.
این که شما به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حکم رهبری در این مجمع حضور دارید، این گونه بی پروا، از “حملات غیر منصفانه چند ماه اخیر علیه صنعت خودرو” حرف بزنید، بسیار عجیب و در خور تامل است.

آیا از نظر بعضی ها که صدای ادعای ولایتمداری شان تا فلک می رود، اطاعت از رهبری تا جایی اعتبار دارد که با رویکردهای آنها همسو باشد؟ مثلاً اگر رهبری در سخنان اخیرشان خودروسازان را تحسین می کردند و بر ممنوعیت کامل واردات خودرو تاکید می کردند، همین شما تا حالا ۱۰ مصاحبه و بیانیه و سخنرانی و مقاله در حمایت از بیانات رهبری نداشتید و همه را به پیروی از رهنمودهای ایشان فرا نمی خواندید؟

پس چه شده که بعد از انتقادات رهبر معظم انقلاب از صنعت خودروسازی، نه تنها اصلاً به آن نمی پردازید که با تجاهل به سخنان ایشان، انتقادها از این صنعت را حمله غیر منصفانه برای بدبین کردن مردم و جلوگیری از پیشرفت می نامید؟!

___________________________________
مواضع صریح رهبری درباره خودروسازان:

 *رهبر انقلاب: کیفیت خودروهای داخلی خوب نیست ،مردم ناراضی‌اند و حق با مردم است
*مقام معظم رهبری: با واردات مخالف نیستم، با واردات بی رویه مخالفم / خودروسازان از حرف‌هایم سوء استفاده نکنند، وضع شان خیلی تعریفی ندارد
___________________________________

۲
فرمایش کرده اید که انتقادات از خودورسازی برای بدبین کردن مردم است.

– جناب میرسلیم! مردم نه بد بین هستند و نه خوش بین، واقع بین اند.

وقتی می بینند خودروی صفر کیلومتری که قاعدتاً سال ها به جز برای سرویس های عمومی، نباید به تعمیرگاه برود، همان روزها و هفته های اول راهی تعمیرگاه می شود؛
وقتی می بییند با قیمت خودروهای کم کیفیت در ایران، می شود در خارج، خودروهای روز دنیا را خرید؛
وقتی می بینند مصرف سوخت خودروهای داخلی بیش از خارجی هاست؛
و وقتی می بینند داخل خودروهای بی کیفیتی که دوستان شما تولید می کنند، امنیت جانی هم ندارند؛
معلوم است که نگاه خوشی به خودروسازان داخلی نخواهند داشت و امثال شما هم با یک دریا آب زمزم نمی توانید تطهیرشان کنید.

پس حرف بی مبنا نزنید!

۳
فرمایش کرده اید: برای رسیدن به اهداف کیفی تولید و تنوع بخشی به محصولات باید حمایت‌های مالی لازم صورت گیرد و این اطمینان به مردم داده شود که خودروسازان ما توان تولید محصولات غیرتجملی، ولی با کیفیت و قابل رقابت را دارند.

آقای میر سلیم! بس کنید لطفا! باز هم خودروسازان هوس دریافت پول یا مفت بیت المال کرده اند؟! در این چند ده سال، کم از بودجه عمومی به حلق خودروسازان داخلی ریخته شده؟ نتیجه اش چه شده؟

وانگهی کجای دنیا، اینگونه از خودورسازان حمایت مالی می شود؟ مثلاً دولت آلمان به بنز و پورشه و فولکس واگن و اوپل و بی ام و ، پول می دهد که خودروهای با کیفیت تولید می کنند یا در یک رقابت آزاد با یکدیگر و همه خودروهای روز جهان – از ژاپنی و کره ای گرفته تا اروپایی و آمریکایی – بهترین خودروها را می سازند و این همه هم ناله و استمداد ندارند.

این که گفته اید خودروسازان ما توان تولید خودروهای باکیفیت دارند، پس چرا تا الان تولید با کیفیتی ندیده ایم؟ گوش مان از این وعده های سر خرمن پر است، خیلی پر!

۴
فرمایش کرده اید که دستاوردهای ارزشمند خودروسازان داخلی، بسیاری از رقبای خارجی و واسطه‌های داخلی آن‌ها را به خشم آورده است.

چه جالب! لطفا این دستاورهای ارزشمند را که باعث خشم رقبا شده معرفی کنید تا ما هم بدانیم و نیز مشخص بفرمایید دقیقاً الان کدام رقیب خارجی خشمگین است؟ تویوتای ژاپن؟ هیوندایی کره؟ بنزآلمان؟ فیات ایتالیا؟ پژوی فرانسه؟ شورولت آمریکا؟ یا حتی توگ ترکیه و تاتای هند؟

همچنین واسطه های خشمگین داخلی را هم معرفی بفرمایید.

یک پیشنهاد دلسوزانه به آقای میر سلیم

شما خودتان از عوامل صنعت خودروی این کشور بوده اید و منتفع از این صنعت. این بخشی از رزومه شماست که از سایت خودتان آورده ایم:
*عضو هیئت مدیرهٔ شرکت دسا (دیزل سنگین ایران)
*رئیس هیئت مدیرهٔ شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو)
*ناظر عالی طرح موتور ملی پایهٔ گازسوز
*ناظر عالی طرح موتور ملی دیزل سواری

آقای میر سلیم!

لطفا این پیشنهاد را جدی بگیرید:

 گزارشی از کار خودتان در صنعت خودروسازی را به مردم بدهید و مثلاً بگویید چقدر بودجه برای طرح موتورهای ملی گاز سوز و دیزل گرفته شده و خروجی اش چه بوده است؟

به هر حال شما ناظر عالی این دو پروژه بوده اید و لابد پروژه های موفقی بوده اند که شما در سایت خود آنها را در بخش “افتخارات و سوابق” آورده اید. این افتخار را شفاف سازی کنید تا بدانیم شخص شما در مقام “مسوولیت” در صنعت خودروسازی چه کرده اید؟!

راستش شما با توجه به سوابق خودرویی تان، در جایگاه حمایت گری و تعریف و تمجید از خودروسازان نیستید بلکه باید پاسخگو باشید.
نباید باشید؟!

Share